La Universitat Jaume I impulsa juntament amb la Xarxa Vives i Escola Valenciana la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat L'equip de l'IES J. B. Porcar va obtenir la victòria en la fase local de la lliga

24/02/2014 | SCP

• Conveni Xarxa Vives conveni-xarxa pXarxa_Vives_DLL002_mw
  • Lliga debat conveni-xarxa Lliga_Debat_DLL002_mw
  • Lliga debat conveni-xarxa Lliga_Debat_DLL039

La competició va girar en torn al tema «Si volem la pau, cal estar preparats per a la guerra?». | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I va signar el passat 13 de febrer un conveni de col·laboració entre la Xarxa Vives, Escola Valenciana i l'UJI per impulsar la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat. El vicepresident segon de la Xarxa i rector de l'UJI, Vicent Climent, va signar l'acord amb Natxo Badenes, vicepresident d'Escola Valenciana.

Climent va destacar que la iniciativa sorgeix a partir de l'èxit de la Lliga de Debat Universitari, una activitat consolidada de la Xarxa que fomenta la capacitat dialèctica dels estudiants universitaris d'acord amb l'esperit de Bolonya. En aquest sentit, va qualificar de «magnífica notícia» la iniciativa d'Escola Valenciana de traslladar aquest tipus de competició als estudis preuniversitaris. El rector va afegir que la competició «impulsa la promoció de la llengua, afavoreix la formació dels estudiants i els vincula amb el món universitari».

Al seu torn, Badenes va destacar la col·laboració entre Escola Valenciana i l’UJI com a «molt productiva des de fa un bon grapat d'anys», i va qualificar la nova iniciativa de «projecte il·lusionador i enriquidor per als nostres joves». A l'UJI, va afegir, «sempre hem trobat suport i acolliment». Finalment, es va felicitar perquè «en aquesta ocasió, a més, se suma una entitat com la Xarxa Vives, que aporta el bagatge i el prestigi de l'acció comuna de les universitats del nostre àmbit lingüístic». El vicepresident d'Escola Valenciana va valorar el paper de la Xarxa en l'impuls de la Lliga de Debat, que «ha multiplicat la importància i ressò d'una iniciativa que supera l'espai de les aules dels instituts i es projecta més enllà de les nostres comarques».

Fase local de la lliga

Tres equips, corresponents a l'IES Benigasló de la Vall d’Uixò, l'IES J. B. Porcar de Castelló i l'IES Violant de Casalduch de Benicàssim, van disputar el passat 15 de febrer la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat a l'UJI. La competició va girar en torn al tema «Si volem la pau, cal estar preparats per a la guerra?» i l'equip del IES J. B. Porcar va obtenir la victòria després d'un intens matí a la Facultat de Ciències Jurídiques i Socials de l'UJI. Al seu torn, Paula Serra Ramon, estudiant del IES Benicàssim, va ser distingida pel jurat com a millor oradora.

A la Universitat d'Alacant, els debats de la fase local tindran lloc entre el 20 i el 22 de març amb l'organització de l'associació La Cívica. L’equip guanyador de cadascuna de les eliminatòries locals passarà a la final absoluta, que se celebrarà en el marc de la X Lliga de Debat Universitari, del 31 de març al 4 d'abril a la Universitat de Girona.

Fotografies del conveni

Fotografies de la lliga