L'UJI i l'Ajuntament de Vila-real presenten a Cevisama la Càtedra d’Innovació Ceràmica

19/02/2014 | SCP

• Cevisama cevisama cevisama

El rector de l’UJI, Vicent Climent; l'alcalde de Vila-real, José Benlloch, i el director de la càtedra, Juan Carda, van donar a conèixer els detalls i objectius de la càtedra en l'estand de la Diputació en Fira València. | FOTO: A. PRADAS

La Càtedra d’Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real», juntament amb l'Ajuntament de Vila-real, ha participat per primera vegada en Cevisama, la fira internacional de ceràmica de València. D’aquesta manera, s’ha presentat al sector del taulell donant a conèixer els objectius i les activitats realitzades des de la seua constitució.

Acompanyats de tècnics, professionals i empresaris de la indústria taulellera, la presentació de la càtedra ha fet balanç dels assoliments d'aquest primer any de funcionament, amb iniciatives com el curs d'estiu en el Termet, el curs de la xarxa europea de química o la Setmana de la Ciència, a més de la signatura d'acords amb universitats de tot el món, com el recentment aconseguit amb la Universitat de Colòmbia, per a «internacionalitzar» la càtedra.

El director de la Càtedra, Juan Carda, també va avançar algunes de les activitats previstes enguany amb iniciatives com cursos d'estiu, la creació de premis a la innovació o la celebració de trobades internacionals com la vuitena Trobada franco-espanyola de la química i la física de l'estat sòlid que se celebrarà a l'Auditori Municipal de Vila-real del 2 al 4 d'abril de 2014.

D’altra banda també es va presentar, en el marc de la Fira, el projecte «Incorporació de residus derivats de la fabricació ceràmica i del vidre reciclat en el procés ceràmic», una recerca pionera els resultats de la qual permetran la introducció de residus generats pel propi sector ceràmic i altres àrees productives, com el vidre, en els processos de fabricació de recobriments ceràmics.