La Universitat per a Majors participa en dos nous projectes europeus Cooperarà amb 10 universitats i centres d'educació permanent europeus durant dos anys

15/01/2014 | SCP

• Universitat per a Majors UJI projectes-majors majors

La Universitat per a Majors ha participat des de 2005 en sis projectes de recerca del Programa d'Educació Permanent de la Comissió Europea. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat per a Majors de l’UJI inicia el nou any amb la participació en dos projectes del Programa d'Educació Permanent de la Comissió Europea, EduEval i SenApp, en els quals cooperarà juntament amb 10 universitats i centres d'educació permanent europeus durant dos anys.

El projecte EduEval té com a objectiu definir el perfil i les competències dels experts i avaluadors d'institucions educatives, així com la metodologia més convenient que ha de seguir-se en el procés d'avaluació. EduEval sorgeix en un context europeu en el qual l'educació per a adults és cada vegada més important i necessària per a facilitar l'adaptació a l'entorn canviant. El rol del professorat també és diferent, per això en el projecte es definirà el seu nou perfil i competències.

SenApp és un projecte que té com a objectiu aconseguir la inclusió digital de les persones adultes en la societat del coneixement a través de les tauletes electròniques. La finalitat és analitzar detalladament el potencial d'aquest suport i quina és la millor manera d'explotar-lo perquè resulte d'utilitat a les persones majors, crear laboratoris d'aprenentatge per a instruir-se en el seu maneig i aprendre a través d'aquestes eines.

Mitjançant aquests dos nous projectes que tenen el suport del Programa d'Educació Permanent de la Comissió Europea, la Universitat per a Majors aferma el seu perfil innovador i investigador, a més de la seua presència a Europa, a través de la pertinença a xarxes d'institucions educatives, formació d'adults o altres associacions.

La Universitat per a Majors ha participat des de 2005 en sis projectes de recerca del Programa d'Educació Permanent de la Comissió Europea. Durant el mes de gener, la Universitat finalitzarà el projecte EduSenior (http://www.edusenior.eu), en el qual s'ha desenvolupat una eina d'avaluació per a institucions educatives de persones majors per a la seua acreditació i millora de la qualitat. Aquesta eina d'avaluació va ser aplicada i valorada positivament després de la fase de prova en diferents institucions educatives europees. Atès el seu impacte, estan previstos nous projectes per a la seua continuïtat i explotació.