L’UJI apropa la informació a la ciutadania amb dues aplicacions Les aplicacions es poden descarregar des de Google Play i App Store

03/06/2013 | MARÍA BENAVENTE

• Apps UJI presentacioapps apps

Vicent Climent i Alfonso Bataller en la presentació de les apps. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Universitat Jaume I ha presentat a la sala de premsa de l’Edifici de Rectorat les dues aplicacions per a dispositius mòbils que s’han desenvolupat al campus: l'aplicació UJI i l’aplicació Estudia UJI.

L’acte ha comptat amb la presència del rector de la Jaume I, Vicent Climent, i de l’alcalde de Castelló, Juan Alfonso Bataller. Climent ha expressat la seua satisfacció amb aquestes aplicacions, que posen la informació al voltant de la Universitat i de la ciutat de Castelló «a un toc de mà». Bataller, per la seua banda, ha manifestat el seu orgull pel treball realitzat des de l’UJI en el desenvolupament d’aquestes aplicacions que, segons afirma, «beneficiaran molts ciutadans».

L’app UJI és l’aplicació oficial de la Universitat Jaume I, i inclou diversos serveis per a la comunitat universitària i per a la ciutadania de Castelló. Per als primers, l'aplicació permet autenticar-se i així poder rebre avisos de l’Aula Virtual, utilitzar la missatgeria instantània de l’UJI, trobar la ubicació exacta d’un despatx o espai del campus, consultar les últimes notícies de la Universitat, accedir al directori de persones i telèfons, obtenir informació sobre com arribar al campus, i fins i tot consultar les xarxes socials de la Universitat Jaume I. Pel que fa a la ciutadania de Castelló, l’apartat «mobilitat» d’aquesta aplicació ofereix informació sobre la disponibilitat de bicicletes del servei Bicicas en les diferents estacions o l’horari i recorregut de les línies d’autobusos.

Aquesta aplicació ha sigut desenvolupada pel Servei d’Informàtica de l’UJI amb la col·laboració del Centre d’Educació i Noves Tecnologies (CENT), el Servei de Comunicació i Publicacions i el Gabinet de Planificació i Prospectiva Tecnològica, així com l’Ajuntament de Castelló, que ha col·laborat en els aspectes de mobilitat que han permès estendre l’ús de l’aplicació a tota la ciutadania de Castelló.

L'aplicació Estudia UJI, per la seua banda, està pensada principalment per al futur estudiantat universitari. Aquesta aplicació permet obtenir informació bàsica sobre la Universitat Jaume I, com ara el model educatiu de l’UJI, l’oferta de grau i postgrau, els punts d’interès del campus i informació de contacte per a resoldre dubtes.

Estudia UJI ha sigut desenvolupada per l’empresa 4TIC, ubicada a l'Espaitec de l'UJI, en col·laboració amb el Servei de Comunicació i Publicacions, el Servei d'Informàtica i el Gabinet de Planificació i Prospectiva Tecnològica.

Les dues aplicacions, aptes per a telèfons intel·ligents i tauletes, estan disponibles tant per a dispositius Android com iOs (Iphone/Ipad) i es poden descarregar des de Google Play i App Store.

Més informació i descàrrega a: http://www.apps.uji.es.