12/12/2013 | SCP

• Entrega XIV premis Soler i Godes  premis-soler premisSoleriGodes

El lliurament dels premis va tindre lloc en l'Hotel Intur de Castelló. | FOTO: VOX UJI

El lliurament dels XIV Premi Enric Soler i Godes a la innovació educativa va tindre lloc el 29 de novembre en l'Hotel Intur de Castelló. En aquesta ocasió, la Fundació Càtedra Soler i Godes ha premiat Josep Miralles Torlà, mestre d’EPA (a títol individual) i el CEIP Carles Salvador de Castelló (com a col·lectiu).

Josep Miralles Torlà es mestre i llicenciat en Geografia i Història. Des de l’any 1982 ha exercit com a mestre i ha destacat per la seua defensa de l’ensenyament en valencià. Ha treballat en centres com la Cooperativa el Rotgle, el CP Sensal, CP Marqués de Benicarló o l’escola de Vistabella, on va crear un programa municipal d'educació d'adults. De Vistabella va passar a treballar a la presó de Castelló, on va obrir el camp de l’activitat docent per als interns amb tot tipus d’activitats com ara certàmens literaris, mostra d’obres d’art o festivals de música. Després de tres anys exercint com a mestre a la presó, el van destinar a l’Escola per Adults de l’Alcora, on ha continuat la seua activitat docent. A banda, ha escrit el llibre Matinada de llops, amb el qual va guanyar el Premi Enric Valor de narrativa juvenil; ha publicat nombrosos articles i ha participat en cursos i associacions d'aprenentatge en diferents països d’Europa.

Per la seua banda, el Centre Carles Salvador va iniciar la seua activitat el curs escolar 1980/1981. Des del primer dia el centre ha tingut les portes obertes, sense horaris, a qualsevol ciutadà de Castelló, i els professors del centre han desenvolupat una tasca docent que sempre ha sigut reconeguda per la societat castellonenca. Uns tres mil ciutadans de Castelló han rebut la seua formació en aquest centre educatiu i han contribuït a millorar el funcionament del col·legi. A més, el rendiment acadèmic dels alumnes d’aquesta escola és un dels millors en l'àmbit de la província, el que suposa una garantia per al seu futur. També s'ha de destacar la participació i implicació de tots els membres de la comunitat en la gestió i funcionament del col·legi, el que el converteix en una gran escola oberta al seu entorn.

La Fundació Càtedra Enric Soler i Godes es va crear gràcies l'acord al qual van arribar la Universitat Jaume I, l'Ajuntament de Castelló, la Diputació i Juan Enrique Soler Patiño, hereu d'Enric Soler i Godes. El seu objectiu és retre homenatge al mestre Soler i Godes, crear un espai que fomente la relació entre la universitat i l'ensenyament no universitari, afavorir les investigacions didàctiques i pedagògiques, i fomentar la innovació educativa en tots els aspectes vinculats amb la renovació pedagògica i la creació de materials didàctics, amb la finalitat d'anar construint l'escola valenciana.