La Universitat Jaume I és reconeguda com Universitat pel Comerç Just

11/10/2013 | SCP

• Comerç just comerc-just comerc-just

L'UJI realitza accions de sensibilització i divulgació del comerç just periòdicament. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha sigut reconeguda com Universitat pel Comerç Just pel grup d’entitats aliades i col·laboradores del programa de Ciutats pel Comerç Just, integrat per organitzacions com ara Ayuda en Acción, Emaús Fundación Social o Proyde. Aquest reconeixement s'atorga pel compromís en la promoció, difusió i suport al comerç just a través d’iniciatives de compra pública ètica, de major accessibilitat als productes de comerç just i d'organització d’activitats de sensibilització i comunicació periòdiques.

L’UJI ha sigut distingida juntament amb Màlaga i Orihuela, que van rebre el reconeixement de Ciutats pel Comerç Just. En el cas de la Universitat Jaume I, se n'ha destacat el seu compromís. L'UJI s'afegeix així a les altres sis universitats españoles que ja compartien aquest guardó: Jaén, Còrdova, Màlaga, Alcalà, Cantàbria i València.

La campanya internacional de Ciutats pel Comerç Just pretén afavorir un model de localitat que apropa els productes de comerç just a la ciutadania a través de les administracions, comerços, empreses i teixit associatiu. En l’actualitat hi ha més de 1.000 municipis en tot el món amb el títol de Ciutats pel Comerç Just i 19 països implicats en la xarxa. L’entrega oficial dels títols es realitzarà en els pròxims mesos.