L'activitat cultural torna al Paranimf amb una completa programació L'edifici acollirà més de 30 sessions entre els mesos de setembre i desembre

26/09/2013 | SCP

• Delafé y las flores azules programacio-paranimf delafe

El Paranimf acollirà l'actuació de Delafé y las flores azules, que celebren deu anys de trajectòria amb un nou treball discogràfic. | FOTO: VOX UJI

L’activitat cultural torna al Paranimf de la Universitat Jaume I, després del parèntesi estival, amb una completa programació. Entre setembre i desembre, l’edifici acollirà més de 30 sessions de teatre, cinema i música, a més d’una exposició. Les entrades ja es poden adquirir en www.paranimf.uji.es i en les taquilles del Paranimf els dimarts d'11 a 13 hores i de 16 a 18 hores. Les taquilles també estaran obertes dues hores abans dels espectacles de teatre, música i dansa i mitja hora abans de les projeccions de cinema.

Aquest trimestre s'oferirà l’actuació musical del grup català Delafé y las flores azules, que celebren els seus primers deu anys de trajectòria amb un ambiciós nou treball discogràfic De ti sin mí/De mí sin ti. L'actuació tindrà lloc el divendres 11 d’octubre, a les 20.30 h, i les entrades es podran adquirir per 17 euros en platea i 13 euros en amfiteatre. En el vessant musical, també es podrà gaudir del tradicional Concert de Nadal de l’Orfeó Universitari, que tancarà la programació del trimestre el dia 19 de desembre a les 20 h amb entrada lliure.

En l'àmbit teatral, el Paranimf acollirà vuit representacions, algunes emmarcades en la XXI edició del Reclam, com ara Madre Coraje, de la companyia andalusa Atalaya; Bankabaret de La Dependent; Darwin de Dramatúrgia i El régimen del pienso de La Zaranda, dins de la Setmana de la Ciència 2013; Grimègies de la companyia Tortell Poltrona; Diorama de la companyia Rocío Cerón; Don Juan de Teatre Pelmànec; i Autoretrato de un capitalista espanyol de la companyia d’Alberto San Juan. Una de les novetats del teatre en aquest trimestre és que les sessions començaran a les 20.30 h.

Pel que fa al cinema, l’UJI continua amb el cicle «Nou cinema», en col·laboració amb la Filmoteca de l'IVAC, en el qual es podran veure algunes de les propostes més atractives del cinema menys comercial amb films de diverses nacionalitats, com ara la primera pel·lícula dirigida per una dona a l’Arabia Saudí, La bicicleta verde; el film gal Cautiva; l’argentina El estudiante; la japonesa About the pink sky o la belga Perder la razón.

El cicle «En pantalla gran» estarà dedicat al documental espanyol del segle XXI amb una representació del més destacat del gènere de la no-ficció produït en els últims 13 anys a Espanya, amb títols com ara l’òpera prima d’Isaki Lacuesta Cravan vs Cravan; la tendra i humana La casa de mi abuela; l’exemple vital de Las alas de la vida; la realitat afganesa de Los ojos de Ariana; la visió de la crisi de Mercado de futuros i la màgia de La casa Emak Bakia.

A més, l'edifici acollirà durant aquest trimestre una exposició comissariada pel compositor de Vinaròs Carles Santos del 15 de novembre al 14 de febrer de 2014.

NOU SISTEMA DE VENDA D'ENTRADES

El Paranimf ha posat en marxa un nou sistema de compra d’entrades, gràcies al qual el públic podrà comprar les entrades sense pagar cap tipus de comissions addicionals i imprimir-se-les còmodament des de casa i no haver de fer cua a la taquilla. Al nou sistema de venda s’accedirà des del web de la universitat pública de Castelló.

El nou sistema estalvia temps, comissions, desplaçaments i cues de taquilla. És molt senzill; només cal escollir l’espectacle i seguir l’itinerari del procés de compra. En la venda anticipada també s’apliquen els descomptes que ofereix el Paranimf, que després s’han d’acreditar a l’entrada amb els carnets vinculats a cada descompte.

Programació del Paranimf i venda d'entrades: http://www.paranimf.uji.es/