La Universitat Jaume I celebrarà eleccions a Claustre i a Rectorat en maig

29/03/2022 | SCP

La Universitat Jaume I celebrarà eleccions electròniques a Claustre i Rectorat el pròxim 11 de maig, segons ha informat la rectora de l’UJI, Eva Alcón, en la darrera sessió del Claustre actual.

En la sessió, Alcón també ha presentat l'informe de la gestió realitzada durant el seu mandat que inclou més de 150 accions en sis àmbits diferents: formació, generació de coneixement, transferència i innovació, persones, projecció local i global, igualtat, compromís social i cultural, i governança i sostenibilitat.

Segons ha destacat, aquestes actuacions han permès «un canvi global i tangible de la Universitat, una transformació que entenem com un procés permanent d’adaptació a una realitat sempre canviant i molt exigent». En aquest sentit, ha assenyalat que l’UJI té ara una oferta ampliada i renovada d’estudis oficials, amb nous graus com el d’Intel·ligència Robòtica i el de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, i un nou grau de Bioquímica i Biologia Molecular, que s’implantarà el pròxim curs. També ha destacat l’obtenció del Segell Europeu d’Excel·lència en Recursos Humans en Investigació (HRS4R) i la inversió d’aproximadament 6 milions d’euros en equipaments i infraestructures científiques, juntament amb programes de captació i retenció de talent, l’establiment d’aliances estratègiques amb altres entitats i sectors productius i la consolidació d’Espaitec com un hub tecnològic i d’innovació.

Durant la seua intervenció, la rectora ha afirmat que tot i que la pandèmia ha estat una realitat quotidiana durant més de la meitat del seu mandat, s'ha treballat pensant sempre en el futur i que, després de molts anys de retallades en el finançament universitari i en la dotació de personal, l'UJI ha fet un esforç sense precedents per a estabilitzar les plantilles de PDI i PAS. Així mateix, ha ressaltat el paper del Pla propi de beques i ajudes, la creació de la Casa de l’Estudiantat, i la posada en marxa del certificat en competències transversals en ocupabilitat i emprenedoria, entre altres accions adreçades a l’estudiantat.

La rectora s’ha referit també a l'impuls de la internacionalització de la Universitat en tots els àmbits, la consolidació de l’administració electrònica i la millora del campus, amb la finalització de la Facultat de Ciències de la Salut i la construcció de noves infraestructures com el Centre d’Innovació Educativa i Noves Tecnologies o el nou edifici d’investigació. Entre moltes altres accions, Alcón ha destacat també el Pla UJI Agenda 2030, el d’acció per la sostenibilitat i contra el canvi climàtic, el Pla UJI Digital o el III Pla d’Igualtat.

Fet el balanç del Pla d’acció de govern, la rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha aprofitat per a agrair una vegada més la resposta de la comunitat universitària i de l’equip de govern en un temps tan complex com el de la pandèmia i ha reiterat el treball fet per a desplegar el full de ruta que es va definir de manera participativa en 2018 per a donar un nou impuls a l’UJI. A més, Alcón ha remarcat l’esforç col·lectiu i ha apel·lat a aqueixa mateixa capacitat per a superar els reptes de futur que ja té la universitat i ha expressat la voluntat de continuar liderant el projecte universitari.