La Jaume I mostra el seu suport al poble ucraïnès

29/03/2022 | SCP

La Universitat Jaume I ha realitzat diverses accions de rebuig a la guerra a Ucraïna i de suport al poble ucraïnès.

D’una banda, es va fer una concentració per la pau i en solidaritat a la porta de l’edifici de Rectorat de la Universitat. En l’acte, la rectora de l’UJI, Eva Alcón, i l’estudiant ucraïnesa del Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües Natalia Kholodova van llegir un comunicat en valencià i ucraïnès, respectivament.

En aquesta línia, l’estudiantat internacional del Màster i Doctorat Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament de la Universitat Jaume I va mostrar també la seua repulsa a la violència per la guerra a Ucraïna, i també la resta de conflictes actius actualment en el món, amb una concentració i lectura per la pau que es va celebrar al vestíbul de l'edifici de l'Escola de Doctorat i Consell Social. En l'acte, organitzat per la Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau amb el lema «Sí a la pau», es va realitzar la lectura de diverses frases del filòsof Vicent Martínez Guzmán, fundador de la Càtedra, que es van llegir en diversos idiomes.

Cal destacar que la Universitat Jaume I també ha aprovat un protocol d’actuació davant la recepció d’estudiantat universitari refugiat a l’UJI, que ha estat elaborat per l’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE -UJI) sota la coordinació del Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social.

Entre les accions per tal de contribuir a l’acolliment i la millora del benestar físic i mental de les persones refugiades que estan cursant estudis superiors al país d’origen, des de l’UJI es facilitarà l’assistència com a oients a les classes, l’accés a recursos bibliogràfics i també es proporcionarà un compte d’usuari perquè accedisquen als recursos informàtics de la Universitat.

El protocol també inclou l’assignació d’una targeta SAUJI Premium per tal que puguen accedir al Servei d’Esports i a les activitats lúdiques i culturals. A més, es donarà accés al Programa d’Acció Tutorial Universitari (PATU), amb estudiantat d’Estudis Anglesos i de Traducció i Interpretació, i al programa de voluntariat lingüístic.

A més, l’UJI oferirà suport i acompanyament psicològic des del Servei d’Assistència Psicològica (SAP) de la Universitat, des d’UJI Hàbitat Saludable o des de l’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre, així com la possibilitat d’accedir a beques socials i de menjador, entre altres accions.

Vídeo comunicat

Fotografies concentració

Fotografies acte «Sí a la pau»