L’interès per la ciència uneix alumnat de batxillerat de set centres educatius en les V Colònies Científiques de l’UJI

18/07/2019 | SCP

La cinquena edició de les Colònies Científiques, organitzades pel Vicerectorat d'Estudiantat i Compromís Social i la Unitat de Suport Educatiu, ha reunit al llarg d’una setmana estudiantat de batxillerat de set centres educatius amb l’objectiu de donar a conèixer, a través d’activitats pràctiques i tallers, diferents disciplines científiques. Concretament, enguany ha participat en les colònies alumnat de Vila-real, Castelló, Benicàssim, el Port de Sagunt, Llíria i València.

Durant cinc dies, aquests joves científics i científiques han pogut fer pràctiques i aprendre nous conceptes en les àrees de tecnologia, física, biologia, química, matemàtiques i anglès per a la investigació. Marina Martínez, de l’IES Eduardo Merelló del Port de Sagunt, vol estudiar Enginyeria Aeroespacial en un futur i destaca com gràcies a les colònies «he pogut conèixer diferents àmbits de la ciència i fer pràctiques de totes les assignatures. M’ho he passat molt bé». Algunes de les matèries que més els han agradat han sigut les pràctiques de Física o Matemàtiques, tal com assenyalen Guillem Rodilla, de l’IES Laurona de Llíria; Sergio Andrés, de l’IES Francesc Tàrrega de Vila-real, i Gabriel Roca, del col·legi San Cristóbal de Castelló, els quals voldrien estudiar alguna titulació relacionada amb aquestes matèries.

Aquesta experiència també ha servit l’alumnat per a familiaritzar-se amb l’entorn universitari, segons assenyala l’alumna María Catalán, de l’IES Politècnic de Castelló, així com per a descobrir millor les seues vocacions dins de l’àmbit científic i tècnic, tal com explica Empar Ferrer, de l’IES Violant de Casalduch de Benicàssim. «Fer diverses matèries en les colònies m’ha ajudat a saber quin camí vull triar», ha assenyalat l’estudiant, una idea que també comparteix Indra Zarco, de l’IES Francesc Tàrrega de Vila-real, qui assegura que «aquesta experiència t’ajuda molt a veure com són les titulacions per a decidir en un futur el que vols estudiar».

A més de les diferents pràctiques i experiments, els estudiants també han pogut gaudir d’altres activitats de caràcter més lúdic i han pogut conèixer el món laboral de primera mà amb visites a empreses. En aquesta línia, l’estudiant de l’IES Politècnic de Castelló Marc Falcó assenyala que li van agradar les activitats esportives per tal de poder conèixer més els companys i companyes, així com la visita a l’empresa Torrecid.

Les Colònies Científiques de l’UJI són, per tant, una bona oportunitat per a l’estudiantat d’enriquir els seus coneixements i tenir una orientació amb vista a decidir el seu futur universitari, alhora que desenvolupa altres tipus de destreses personals. Tal com resumeix Samuel Bonet, de l’IES Francesc Tàrrega de Vila-real, «una de les coses que més m’ha agradat de les colònies ha sigut poder treballar en grup amb els companys, a més de conèixer els laboratoris i realitzar diferents pràctiques. Tot junt ha sigut una experiència nova i diferent que em servirà per al futur».

Fotografies