Obituari: Vicent Martínez Guzmán

11/09/2018 | SCP

Vicent Martínez Guzmán va faltar el passat 23 d'agost. Havent fundat tant el Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament com la Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau, ens ha deixat un gran llegat, així com un bon grapat de publicacions, gràcies a les quals podrem seguir aprenent d'ell.

Va mantenir un gran compromís amb la construcció de la pau i amb la transformació del sofriment humà i de la naturalesa. Això, sens dubte, va ser el que el va portar a difondre per tot el món una de les seues tesis més conegudes, la qual resa: «Nosaltres els pacífics som els realistes». Amb aqueixa ferma convicció, es va comprometre, personalment, amb la seua filosofia per a la pau, que nodreix i nodrirà, per sempre, el Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament.

Des del Màster sempre recordarem Vicent com un acadèmic brillant, amb qui donava gust dialogar perquè sempre hi havia alguna cosa nova que podies aprendre amb ell. La seua amplitud de mires, la seua capacitat empàtica, la seua solidaritat, la seua cura… feien d'ell una persona única. Vicent era una persona humil, un treballador incansable que, contínuament, volia afrontar nous reptes.

L'equip del màster no pot deixar d'agrair-li tot el que ens ha aportat i ensenyat i, molt especialment, per haver-nos confiat, des de fa alguns anys, la gestió acadèmica i administrativa d'aquest màster: la seua gran obra, de la qual tan orgullós estava. Amb la seua mateixa obstinació i amb la mateixa il·lusió amb la qual ell ho va promoure, l'equip del Màster seguirà treballant per mantenir els estàndards de qualitat del títol i perquè seguisca sent una de les millors ofertes d'estudi en l'àmbit de la recerca per a la pau a escala internacional.

Pau,

L'equip del Màster