El Paranimf presenta la programació per al darrer trimestre del curs 2017-2018

09/04/2018 | SCP

El Paranimf de la Universitat Jaume I ja ha posat a la venda les entrades per al darrer trimestre del curs 2017-2018, en el qual la dansa i el cinema tindran un protagonisme especial.

Per al mes d’abril, amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Dansa el dia 27, l’UJI ha programat dos espectacles: el divendres 13 d’abril, La maldición de los hombres Malboro, de la companyia Excéntrica Producciones, un projecte que naix d'una reflexió, a voltes divertida, a voltes sarcàstica, sempre emotiva, de per què als homes els costa tant mostrar els seus sentiments; i el divendres 27 d’abril, Escrit en l’aire, una obra que naix de la trobada de dos grans creadors: el coreògraf i ballarí Cesc Gelabert i l’escriptor, pintor i director d’escena Valère Novarina.

Al mes de maig, la programació teatral se centrarà en les representacions de final de curs dels diferents tallers i cursos de l’Aula de Teatre Carles Pons: el divendres 11 de maig els alumnes del Curs d’Iniciació interpretaran l’obra Qui amb xiquets es gita...; el dia 18 de maig serà el torn dels alumnes del Taller d’Escenes amb l’espectacle La bandada dels il·luminats, i el divendres 25 de maig els integrants del Curs d’Interpretació oferiran l’obra Entretindre i no tindre.  En darrer lloc, actuaran els alumnes dels Tallers de Dansa que interpretaran l’obra Somnis.

En juny, la música protagonitzarà la programació amb dos concerts: el divendres dia 1 actuarà l’Orfeó UJI, en un concert fruit de la col·laboració entre el projecte Big Band UJI, el mateix orfeó de l'Aula de Música i els tallers de dansa de l'Aula de Teatre Carles Pons del SASC;  i el divendres 8 serà el torn de la Big Band UJI, que ha preparat un concert d’estàndards de jazz arranjats per a la formació en el qual es podran escoltar com a solistes alguns dels membres de la banda.

Programació de cinema

El cicle Nou Cinema, dedicat a pel·lícules d’estrena a Castelló, ha començat amb la projecció de Demasiado cerca/Tesnota, film rus dirigit per Kantemir Balagov, guanyador del Premi FIPRESCI de Canes, els dies 7 i 8 d’abril.

El 21 i 22 d’abril es podrà veure Loving Vincent, una pel·lícula biogràfica animada sobre la vida del pintor neerlandès Vincent Van Gogh. Es tracta de la primera pel·lícula animada completament pintada, ja que cadascuna de les 65.000 imatges és una pintura a l'oli, usant la mateixa tècnica de Van Gogh, creades per un equip de 115 pintors. La pel·lícula va rebre el premi a Millor Pel·lícula Animada en la 30 edició dels Premis del Cinema Europeu a Berlín i va estar nominada a Millor Pel·lícula d’Animació als Premis Oscar 2017.

El cicle continuarà el 5 i el 6 de maig amb La vida lliure (2017), de Marc Recha, una obra plena de paral·lelismes amb L’illa del tresor de Stevenson. En aquest cas l’acció se situa a l’illa de Menorca el 1917, quan dos germans menuts troben un tresor tenen clar el seu desig, viatjar a l’Alger a retrobar-se amb sa mare que ha emigrat a la recerca de treball.

Els dies 19 i 20 de maig, el Paranimf projectarà La fábrica de nada/A fábrica de nada, dirigida per Pedro Pinho (2017), film portuguès que conta la història d’un grup d’obrers que descobreix que l’administració està traslladant material de la seua fàbrica. Davant de la fugida directiva a terminis, en la qual els van deixant sols i només els falta llevar-los el sòl davall els peus, decideixen resistir en els seus llocs de treball sense treball.

Per a concloure aquest cicle, els dies 2 i 3 de juny es podrà veure Lucky, dirigida per John Carroll Lynch (2017), el viatge espiritual d’un ancià ateu de noranta anys. Després de sobreviure més que els seus contemporanis, Lucky es troba en el tram final de la seua vida, on es veu impulsat a un viatge d’autodescobriment l’objectiu final del qual és la il·luminació.

Finalment, el cicle «En pantalla gran» continuarà amb la figura de Woody Allen, i més concretament als seus primers anys com a director, amb una selecció de cinc pel·lícules clàssiques de la seua filmografia: La rosa púrpura de El Cairo/The Purple Rose of Cairo (1985), Hannah y sus hermanas/Hannah and Her Sisters (1986), Otra mujer/Another Woman (1988), Delitos y faltas/Crimes and Misdemeanors (1989) i Alice (1990).

Programació

Fullet de la programació (ISSU)