FACSA lliura 25 beques a alumnes de l’UJI residents a Castelló L'Ajuntament de Castelló ha acollit l'acte de lliurament de les Beques FACSA per al curs 2017/2018

09/04/2018 | SCP

L'Ajuntament de Castelló de la Plana ha acollit l'acte de lliurament de les Beques FACSA a un total de 25 estudiants de grau de la Universitat Jaume I residents en la ciutat. Les beques, impulsades per l'empresa FACSA i l’UJI, tenen com a objectiu ajudar amb el pagament de la matrícula universitària de l’estudiantat de grau resident a Castelló de la Plana.

L'acte ha comptat amb la presència de l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; el rector de l’UJI, Vicent Climent; el president de FACSA, Enrique Gimeno, i el cap de servei d'Aigües Potables de l'empresa, Manuel Breva, que han fet el lliurament del xec i han traslladat l'enhorabona a cadascun dels becats i les seues famílies.

Les beques, dotades amb un pressupost de 22.000 euros, pretenen donar suport a universitaris de Castelló de la Plana que per la seua situació econòmica puguen tenir dificultats per a fer front a les taxes universitàries vigents, per tal d'afavorir la formació de l’estudiantat a la Universitat Jaume I.

La convocatòria ha rebut 73 sol·licituds, de les quals finalment s'ha becat 25 estudiants, 10 de primer curs de grau i altres 15 de segon curs i posteriors, amb un màxim de 1.000 euros per estudiant i cobrint l'import total de la matrícula si l'import era inferior. Per a la concessió d'aquestes beques s'han tingut en compte tant criteris acadèmics com econòmics.

Enrique Gimeno ha mostrat la seua «satisfacció» pel fet de «poder contribuir, en la mesura de les nostres possibilitats, a promocionar el talent més jove i a premiar l'esforç i l'excel·lència per a, independentment dels factors merament econòmics, facilitar l'accés a la millor educació als professionals del futur, la qual cosa permetrà garantir el desenvolupament i la millora contínua del nostre territori».

Per la seua banda, el rector de la Universitat Jaume I, ha subratllat la importància que les institucions i empreses aposten per la formació i l'especialització per a transformar la societat. «Aquestes beques tenen en l’estudiantat universitari al seu beneficiari directe, però indirectament reverteixen en un benefici per a la societat de Castelló, que pot explicar no solament amb professionals ben formats, excel·lents i compromesos amb el desenvolupament del seu territori sinó també amb ciutadans crítics i responsables» ha afegit Climent.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha agraït tant a l’UJI com a FACSA el seu «compromís» amb la ciutat a l'hora de «contribuir al desenvolupament del talent i la formació de la nostra gent jove, perquè suposa una garantia de futur tant per a la nostra ciutat com per al conjunt del país».

Altres notícies:

La Càtedra FACSA-UJI llança la seua segona publicació coincidint amb el Dia Mundial de l'Aigua

FACSA i el projecte REMEB patrocinen el congrés internacional Euromembrane 2018 a València