Alumnat de Primària de l’UJI presenta al Palau de les Arts Reina Sofia una iniciativa per a l’aprenentatge de la música des de l’expressió corporal

12/01/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Alumnat del Grau en Mestre/a d'Educació Primària de la Universitat Jaume I de Castelló ha desenvolupat amb col·laboració del Palau de les Arts Reina Sofia el projecte «Escènic», una iniciativa tutoritzada per la professora Ana M. Vernia que tracta de facilitar l’aprenentatge de la música i la seua didàctica, des de l’expressió corporal com a principal eina d’aprenentatge, amb Dalcroze, com a eix vertebrador d’aquesta metodologia activa, que incideix en l’aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu.

Més de 400 alumnes de Primària, acompanyats per membres del seu professorat, han participat en la presentació realitzada a València, mostrant l’interès per la metodologia i valorant l’esforç de l’estudiantat de l’UJI, que s’allunya de les metodologies tradicionals per a adaptar-se al món real i on la resolució de problemes està present en tot moment, com una manera d’afrontar les possibles solucions que han d’adoptar els mestres.

El responsable de Projectes Educatius del Palau de les Arts, Víctor Gil, ha destacat la qualitat del projecte i l’organització, remarcant la necessitat de connexió entre auditoris, universitats i altres centres educatius, «perquè la música ha d’estar a l’abast de tothom i la millor manera d’aprendre és mostrar com s’aprèn».

La professora Ana M. Vernia ha agraït al Palau la seua atenció i col·laboració, i a l’UJI el fet d'apostar per aquestes metodologies, però ha destacat especialment els futurs i futures mestres de Primària, «els quals, amb el seu esforç i dedicació i amb les limitacions que suposa partir, pràcticament, de zero pel que fa a la música, van mostrar uns projectes que posen en relleu el seu potencial».

Aquesta iniciativa, que s'integra en el Seminari Permanent WBL-UJI que es realitza des de fa uns anys, està mostrant ja resultats molt positius, amb el recull de les impressions i reflexions de l’alumnat, així com l'evolució de la pràctica i aprenentatge musical. El projecte ha constatat que hi ha una clara disposició de l'estudiantat a seguir amb aquest tipus de metodologies actives, que faciliten moltes de les competències avui reclamades pel món real.

 

Altres notícies de la FCHS:

Els grups Re-Medios i Vértigo guanyen les campanyes per a Quesos de Catí Cooperativa Valenciana

Els estudiants de tercer curs de Publicitat elaboren una campanya de Nadal per a l'empresa Triangolo

Manuel Vicent: «En el periodisme ja no es porta la bohèmia, avui els mals d'aquest ofici són d'una altra índole»

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions