Teatre, dansa, música i cine independent centren la programació del Paranimf

12/01/2018 | SCP

El Paranimf de la Universitat Jaume ha preparat una programació per al segon trimestre del curs 2017-2018 marcada per una variada oferta teatral, de dansa, de cinema independent i de culte i de música. Les entrades ja estan a la venda en la web www.paranimf.uji.es.

La programació ha arrancat amb L’Electe, una peça teatral que conta la història d’un jove polític que acaba de ser escollit president. En poques hores ha de pronunciar el seu discurs d’investidura però, cada vegada que l’assaja, un terrible tic li deforma la cara de manera tant ridícula com hilarant.

Després d’aquesta obra passaran per l’escenari del Paranimf obres teatrals com Luces de Bohemia, una nova versió de l’obra de Ramón María del Valle-Inclán realitzada per la companyia Teatro Clásico de Sevilla; La zanja, de Titzina Teatre, una reflexió sobre la relació entre dos mons, la condició humana i la cobdícia; Miguel Hernández, después del odio, que presenta tres actors que recorren el temps i la vida de les persones que d’alguna manera van marcar la vida i l’obra del poeta; i la premiada Ragazzo, de Teatre Tot Terreny, un crit a la vida, a la dignificació de les històries personals, a la reivindicació de la memòria col·lectiva i de la Història que els amos del món mai escriuran.

Per a tancar l’oferta teatral, Tanttaka Teatroa i Teatro Victoria Eugenia representaran Soka, una obra sobre l’assetjament i l’abús escolar dedicada a totes les xiquetes i xiquets que pateixen i han patit aquesta situació, a les seues famílies i a tots aquells que treballen per a fer front a un problema que és de tots.

Al Paranimf de l’UJI també es podran veure dos espectacles de dansa contemporània com la proposta de dansa i cinema Oskara Plazara de Kukai Dantza, una proposta en la qual tres ballarins executen fragments de l’espectacle Oskara combinats amb la projecció del documental; i La maldición de los hombres Malboro, d’Excéntrica Producciones, aquest projecte naix d'una reflexió, a voltes divertida, a voltes sarcàstica, sempre emotiva, de per què als homes els costa tant mostrar els seus sentiments.

La música també tindrà lloc al Paranimf amb l’actuació, el dissabte 17 de març, del grup nord-americà Balmorhea. Aquest grup d'Austin, Texas, liderat pels multiinstrumentistes Rob Lowe i Michael Muller, compleix una dècada de vida i ho celebra amb la publicació d'un nou treball: Clear Language, un pas més enllà en la seua proposta marcada per la música contemporània i la tradició folk nord-americana.

Cinemascore 2018

Del 9 a l’11 de febrer tindrà lloc la XIII mostra de música en directe i cinema Cinemascore, un festival únic en la seua espècie, que crea esdeveniments en els quals cinema i música estan íntimament lligats a l’escenari. Un espai en el qual els artistes interpreten, en directe, la seua particular i exclusiva versió sonora per a la pel·lícula que es reprodueix en la pantalla.

En el marc d’aquesta mostra es podrà veure i escoltar al grup Ramón Godés y amigos amb música pròpia per a la pel·lícula Los santos inocentes de Mario Camus (1984). També a la formació musical islandesa Amiina, que interpretarà en directe la seua banda sonora per a la pel·lícula Fantômas de Louis Feuillade (1913), i a Aitor Etxebarria,  compositor i productor nascut a Gernika, que presentara la banda sonora original pròpia del documental Gernika.Markak d’Hannot Mintegia.

Cicles de cinema

El cicle «Nou cinema», dedicat a pel·lícules d’estrena a Castelló, ha començat amb la projecció del film espanyol Morir, dirigit per Fernando Franco (2017); i continuarà amb pel·lícules nominades i guardonades en diferents festivals com En cuerpo y alma / A teströl és a lélekröl, pel·lícula hongaresa guanyadora de l’Os d’Or al Festival de Berlín; The Square, Palma d’Or a la millor pel·lícula en el Festival de Cannes; Tierra de Dios / God’s Own Country, dirigida per Francis Lee (2017) i Demasiado cerca / Tesnota, film rus dirigit per Kantemir Balagov, guanyador del Premi Fipresci de Cannes.

Per a finalitzar, el cicle «En pantalla gran» estarà dedicat aquest trimestre a la figura de Woody Allen, i més concretament als seus primers anys com a director, amb una selecció de quatre pel·lícules clàssiques de la seua filmografia: Manhattan (1979), Recuerdos / Stardust Memories (1980), Broadway Danny Rose (1984) i La rosa púrpura de El Cairo / The Purple Rose of Cairo (1985).