ITC-UJI participa en Euromat en representació del projecte REMEB que lidera FACSA

05/10/2017 | SCP

El projecte REMEB, consorci internacional liderat per l'empresa FACSA en el qual participen onze entitats d'un total de set països, entre les quals hi ha l'Institut de Tecnologia Ceràmica Agustín Escardino de la Universitat Jaume I, que està desenvolupant un bioreactor de membranes (MBR) sostenible a partir de residus agrícoles i industrials per a reutilització d'aigua, ha participat en EUROMAT 2017, el congrés europeu més rellevant sobre materials i processos avançats que s'ha celebrat en la ciutat grega de Salònica.

El professor Enrique Sánchez, de l'ITC-UJI, ha representat aquest consorci de REMEB en aquest esdeveniment internacional que té lloc cada dos anys des de 1989. L'investigador castellonenc ha tingut l'oportunitat d'exposar el treball que, sota el títol «Residus d'oliva utilitzats com a generador de porus en membranes ceràmiques ecològiques», dóna àmplia informació sobre el desenvolupament d'un projecte que ja ha passat el seu equador i que encara la  recta final amb els preparatius per a les proves de camp.

Sánchez ha format part dels prop de 2.000 investigadors, científics, estudiants i representants de la indústria que han posat en comú els seus coneixements en EUROMAT amb l'objectiu de debatre sobre els desenvolupaments i les perspectives de camp de la ciència dels materials, la tecnologia i les seues aplicacions.

El projecte REMEB cerca desenvolupar i validar un bioreactor de membrana avançat per al tractament d'aigües residuals, per a la qual cosa està utilitzant diferents materials com el residu sòlid resultant de la producció de l'oli d'oliva i residus de la indústria ceràmica, que li permetran fabricar aquestes membranes.

Més informació sobre el projecte: www.remeb-h2020.com