Alumnes de Disseny Industrial de l’UJI treballen en un producte de suport per a persones majors en col·laboració amb la Residència i Centre de Dia Municipal d'Almassora

16/10/2017 | SCP

Un grup d'alumnes del Grau d'Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte de la Universitat Jaume, juntament amb la Residència i Centre de Dia Municipal de persones majors dependents d'Almassora, estan desenvolupant un projecte de disseny d'un producte de suport (tipus caminador o bastó) que millore les característiques dels que utilitzen els usuaris del centre actualment. Aquest projecte té la durada d'un curs acadèmic i es durà a terme de forma coordinada entre l'assignatura de Disseny Conceptual (sota la supervisió de les professores Marta Royo i Mar Carlos) i la de Materials II (amb Luis Cabedo com a docent).

El projecte s'ha iniciat aquest mes de setembre amb una visita dels majors a l’UJI amb la finalitat que els alumnes pogueren conèixer l'objecte a dissenyar, així com l'usuari final i les seues limitacions principals. Els estudiants van tenir ocasió d'interactuar amb els usuaris i provar les diferents ajudes comercials, detectant quina és la seua problemàtica. Així mateix, s'han realitzat dues xarrades per als alumnes a les quals han assistit Salvador Sánchez, tècnic en Animació Sociocultural i expert en Treball Intergeneracional de la Residència i Centre de Dia Municipal de persones majors dependents d'Almassora; Sergio Egea, fisioterapeuta del centre, i els majors José García Álvarez, Rosalina Miguel Mambrillas, Joaquina Cortés Cortés, Alberto Forcada Serrano i Ramón Agut Albert.

Durant aquest primer semestre, tots els alumnes del curs treballaran en aquest projecte per grups i realitzaran una sèrie de propostes en el marc de l'assignatura de Disseny Conceptual. Aquestes propostes seran el punt de partida per a la segona part del projecte, que es desenvoluparà al llarg d'aquest segon semestre, i en el qual els alumnes desenvoluparan les propostes i fabricaran els prototips. En finalitzar el projecte, els alumnes presentaran les seues propostes al director del centre i alguns dels usuaris amb la finalitat de rebre feedback.

Al llarg del segon semestre es treballarà en les propostes més reeixides en el marc de l'assignatura de Materials II i a final de curs els estudiants aniran a la residència a lliurar els prototips dels sistemes de suport creats.

Aquesta iniciativa s'emmarca a dins d'un projecte d'innovació educativa del Grup d'Innovació Educativa en Ciència i Enginyeria de Materials (GIE-CEM). I està en la línia de treball del GIE i del SPIE I2SR (coordinats per Luis Cabedo) que cerca treballar les competències associades amb la responsabilitat social universitària en la docència en graus d'enginyeria mitjançant l'aprenentatge-servei.

Altres notícies de l'ESTCE:

Alumnes d’Arquitectura de l’UJI treballen en un estudi sobre rehabilitació d'habitatges socials municipals de Castelló

Alumnat d’Arquitectura Tècnica de l’UJI inicia l’estudi de l’arquitectura tradicional de Llucena