Scolari: «Les professions de la comunicació estan al centre de l’huracà amb els canvis tecnològics»

13/10/2017 | SCP

•  master-comunicacio Master_Comunicacio_17DLL058_in

FOTO: Damián Llorens

L’investigador i professor de la Universitat Pompeu Fabra Carlos Scolari ha assegurat que «és un bon moment en l’àmbit comunicatiu per a experimentar amb noves coses i formats» perquè en la seua opinió «les professions de la comunicació estan al centre de l’huracà amb els canvis tecnològics». Scolari ha sigut l’encarregat d’impartir la conferència inaugural en l’acte d’obertura del curs 2017/2018 del Màster en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació.

En la conferència titulada «Les lleis de la interfície» el professor ha explicat que les interfícies formen un ecosistema propi i que estan formades per diversos components que dialoguen entre si, dels quals els dissenyadors i els usuaris també formen part. Scolari ha proposat una desena de lleis relacionades amb aquestes com que són un lloc d’interacció, coevolucionen amb els usuaris, estan sotmeses a lleis de complexitat i són un bon lloc per la innovació.

Empar Marco, directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, ha comentat que la nova plataforma de comunicació de la Comunitat Valenciana espera, abans que finalitze l’any, posar en marxa la web i la ràdio i que la corporació «vol marcar la diferència amb l’anterior».

L’acte també ha comptat amb la participació del representant de l’Associació de Productors Audiovisuals Valencians, Miguel Llorens, qui ha indicat que l’interès dels professionals que formen part de l’associació és «difondre la cultura des de l’audiovisual» perquè és «fonamental per a crear una societat de futur i una ciutadania crítica». Per últim, Javier Marzal, codirector del màster amb Andreu Casero i Francisco Fernández Beltrán, ha fet un repàs del panorama audiovisual valencià dels últims anys, recordant la fractura que existia entre el mitjà i el públic i ha parlat del treball desenvolupat des de la comissió interuniversitària de televisió pública.

Imatges de l’acte: https://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2017/09/master-comunicacio-17-18/

Altres notícies de la FCHS:

Marchena: «El Che va col·locar la revolució cubana en el context internacional»

Estudiantat del Grau de Mestre de l’UJI participa en un projecte artístic educatiu interuniversitari

L’estudiantat de Publicitat i Relacions Públiques de l’UJI treballarà en la marca de Quesos de Catí Cooperativa Valenciana