La plataforma Connecta amb la Ciència de l’UJI arribarà a estudiantat de secundària de 51 centres educatius

22/09/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha iniciat les jornades científiques Connecta amb la Ciència a la Seu del Nord de Vinaròs, la finalitat de les quals és promoure les vocacions científiques i tècniques entre els joves. Aquesta iniciativa, que arribarà a estudiantat de 51 centres educatius de 17 municipis de Castelló, València i Terol, compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat i de BP OIL Espanya.

Connecta amb la Ciència aproxima l’alumnat de quart curs d’ESO diversos aspectes dels graus tècnics i científics impartits a l’UJI mitjançant activitats pràctiques, com ara tallers, xarrades i mostres. Les sessions tindran lloc a nou municipis: Vinaròs, Morella, Terol, Alcanyís, el Port de Sagunt, Vilafranca, Sogorb, Vila-real i València. De fet, el programa conclourà durant el primer trimestre de 2018 al Museu de les Ciències de la Ciutat de les Arts i les Ciències. La participació estimada en l’actual edició d’aquesta iniciativa serà de més de 2.600 persones.

Aquesta plataforma de jornades dirigides a l’alumnat de secundària, coordinades des del Servei de Comunicació i Publicacions, es desenvolupa amb el suport de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI, i forma part de Campus Obert, un dels programes de comunicació corporativa de l’UJI amb el qual s’impulsa la millora de la integració de la universitat en la societat de Castelló i la seua àrea geogràfica d'influència.

Vocació i talent per a la ciència i la tecnologia

Aquestes jornades, amb voluntat de fomentar les vocacions per la ciència i la tecnologia, proposen una vintena de tallers relacionats amb temàtiques com ara la robòtica, les energies renovables, l’arquitectura, el canvi climàtic, les matemàtiques, l’òptica, els videojocs, etc. A més a més, aquesta plataforma inclou una oferta de xarrades, per exemple, «Enginyera, per què no?», i 12 mostres centrades en aspectes tan variats com ara la impressió 3D, models de molècules, projectes que desenvolupen les associacions d’estudiantat de l'UJI, maquetes de construcció arquitectònica tradicional o herbaris i insectaris.

Més informació: www.connecta.uji.es