Més de 180 persones gaudeixen de l'oferta formativa estival de l'UJI

26/07/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat un any més els Cursos d’Estiu amb un total d’11 propostes formatives que s’han desenvolupat a Vila-real, Vilafamés, Fanzara, Sant Mateu, Morella, la Llotja del Cànem, Menador espai cultural i el campus universitari. Enguany, hi han participat 186 persones que han pogut gaudir de temàtiques tan variades com ara la salut, l’art, la mediació policial, les pintures rupestres o la literatura.

 

Ciències de la salut

Ayora: «Cal enfrontar-se amb humilitat al medi natural, perquè l'excés de confiança pot portar a accidents»

Planificar, organitzar i anticipar-se és la millor estratègia per a minimitzar el risc en els esports d'aventura i les activitats a l'aire lliure, ha assegurat el coronel de l'Exèrcit de Terra i membre del Grup Militar d'Alta Muntanya Alberto Ayora Hirsch en el curs «Salva una vida en qualsevol lloc. Suport vital bàsic en el medi natural».

Especialistes mèdics asseguren que el futur de la medicina és col·laboratiu i caldrà adaptar-se a les necessitats dels pacients usant les tecnologies

Els dos professionals mèdics que han participat en el curs d’estiu teòric i pràctic «Salut global i cooperació internacional: aplicant el coneixement», Manuel Linares Rufo i Clara Crespillo Andújar, de la Fundació io, han assegurat que «el futur de la medicina és col·laboratiu i el personal sanitari té una responsabilitat per a adaptar-se a les demandes dels pacients» i incorporar les innovacions tecnològiques a la rutina diària.

 

Arts i humanitats

Gemma Gil destaca la labor que realitza AVALEM per a valorar la figura de l'educador museístic

Gemma Gil, educadora de museus i membre de l'Associació Valenciana d'Educadors de Museus (AVALEM), ha reivindicat la figura de l'educador museístic i de patrimoni en el curs d'estiu «Permeables. Educació, art i entorn», celebrat al Museu d'Art Contemporani Vicent Aguilera Cerni (MACVAC) de Vilafamés. 

L’escriptor Tomàs Llopis reivindica la literatura com a eix per a aprendre llengües

El professor de Literatura de secundària i escriptor Tomàs Llopis ha reivindicat el paper de la literatura «com a eix per a aprendre llengües» perquè «l’obra literària té la capacitat de seduir per si mateixa» i als textos literaris podem trobar «gramàtica, ortografia, lèxic o morfosintaxi» en el curs d’estiu «Children's and young adult literature and their pedagogical implications».

L'especialista en art Carlos Reyero mostra en una conferència el simbolisme i discurs narratiu dels retrats del segle XIX

L'acadèmic i catedràtic d’Història i Teoria de l’Art de la Universitat Autònoma de Madrid, Carlos Reyero, ha fet un recorregut pels retrats del segle XIX destacant la seua càrrega simbòlica i discurs narratiu en el curs d'estiu «Pintar la cara i l'ànima. El retrat en la història de l'art».

Joandomènec Ros: «Ens cal més divulgació científica i més assaig. La societat ho necessita»

Joandomènec Ros, president de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), ha fet una introducció sobre els diferents tipus d'assaig, la seua evolució i la seua importància per a la divulgació científica en el curs d'estiu «L'assaig: pensament en diàleg i models de llengua».

 

Ciències socials i jurídiques

La jutgessa Amparo Salom defensa la necessitat d'aplicar la mediació policial en tots els àmbits de la justícia

Amparo Salom, magistrada-jutgessa del Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Vila-real, actualment en comissió de serveis com a jutgessa del Jutjat Penal número 18 de València, i membre de l'associació Fòrum Judicial Independent, ha defensat la necessitat d'aplicar la mediació policial en tots els àmbits de la justícia en el curs d'estiu «Mediació policial: la mirada de l'altre». 

Mayor Zaragoza advoca per una governança basada en la capacitat de reflexió i el diàleg

Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundació Cultura de Pau i doctor honoris causa per la Universitat Jaume I, ha instat els ciutadans i ciutadanes a fer ús de la seua capacitat d'expressió i resposta per a fer front als problemes actuals mitjançant el diàleg i la no-violència durant la seua conferència «De la força a la paraula, transició històrica a la nova era», emmarcada en el curs d'estiu «El foment de la creativitat des de la pedagogia i la filosofia per a la pau amb xiquets i xiquetes».

Esther Santos critica la situació de «falsa inclusió» que pateixen els alumnes amb diversitat funcional a l’hora de realitzar activitats físiques als centres educatius 

«És impossible atendre la diversitat de tots els alumnes amb els mitjans que tenim, però es poden fer moltes coses». Així ho ha afirmat Esther Santos, llicenciada en Educació Física, professora de secundària, coordinadora esportiva de Cocemfe Maestrat i especialista en activitats físiques per a persones amb diversitat funcional, en el curs d'estiu «Les activitats físiques adaptades al marc escolar i extraescolar».

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16