Investigadors de l’UJI donen a conèixer les seues recerques en el festival Pint of Science

19/05/2017 | SCP

Castelló ha acollit per segona vegada el Festival Internacional de Ciència «Pint of Science», una trobada per a acostar la ciència a la societat que s’ha celebrat a 42 ciutats espanyoles i 10 països del món de forma simultània. Durant tres dies, els investigadors de l’UJI han donat a conèixer al Pub Terra les recerques que duen a terme de forma entretinguda, atractiva i accessible per a tota la família.

En la primera jornada, la investigadora Victoria Pastor, del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural, ha oferit una xarrada sobre la «Internet de les plantes», en la qual ha mostrat  la sorprenent xarxa de comunicació que existeix entre aquestes i la important funció que realitzen els fongs micorizes per a establir aquesta connexió. Per la seua part, el catedràtic de Química Analítica Félix Hernández ha explicat com les aigües residuals urbanes són una font d'informació sobre els hàbits de consum en una ciutat.

La segona sessió ha estat dedicada als factors i substàncies que condicionen la motivació a través de l’anàlisi del cervell, a càrrec de Mercé Correa, professora del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia. Per la seua part, Ferrán Martínez-García ha abordat trastorns com ara el TDAH en relació amb els tractaments farmacològics.

El festival s’ha tancat amb la intervenció de Josep Planelles, catedràtic de Química Física, que ha parlat sobre àtoms artificials i nanociència, i María Victoria Ibáñez, professora del Departament de Matemàtiques, que ha abordat estudis antropomètrics i formes, des d'un punt de vista matemàtic.

A més de les xarrades, les sessions també han estat amenitzades per un taller d'òptica a càrrec del Grup d'Òptica Castelló, un espectacle de màgia del Mago Perete i un taller de percepció olfactòria, per part del Laboratori NeuroFun-UJI, de la Xarxa Olfactòria Espanyola (ROE).

L’organització del festival a Castelló ha comptat amb l’equip encapçalat per Roger Sanchordi i els investigadors de la Universitat Jaume I Ángel David Rodríguez, Ferrán Martínez-García, Victoria Pastor, Josep Planelles i Guillermo Peris; amb el patrocini local del Grup d'Òptica de Castelló (GOC), i la col·laboració de la Universitat Jaume I de Castelló.