La Universitat Jaume I celebra la IV Setmana del Comerç Just amb diverses activitats

22/05/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat del 8 al 12 de maig la IV Setmana pel Comerç Just, per tal de commemorar el Dia Internacional del Comerç Just, amb diferents activitats que han donat a conèixer les alternatives al comerç tradicional i l’impacte d’aquest en els productors locals.

La Fundació Vicente Ferrer ha projectat un documental sobre el comerç just a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i s’han realitzat a l’Àgora una sèrie de degustacions de productes de comerç just de la mà d’Oxfam Intermón i la Tenda de Tot el Món.

A la Facultat de Ciències Humanes i Socials també s’ha fet un tast de degustació de cacau i xocolata de comerç just per a donar a conèixer l’origen del cacau i el seu fruit desconegut per a la majoria. D’aquesta manera, s’han analitzat les repercussions de les regles que imposa el mercat internacional per als països i persones productores de cacau i s’ha donat a conèixer l’alternativa del comerç just i com influeix en la vida de les comunitats productores, a més de motivar el consum.

Així mateix, durant tota la setmana, les cafeteries de les facultats, així com la del Rectorat i el restaurant Àgora, han servit «desdejunis de comerç just» en els quals els cafès s’han servit amb sucre d'aquesta procedència. Al restaurant Àgora, a més, hi ha hagut un menú de comerç just.

Concurs de rebosteria de comerç just

L’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS) de l’UJI ha realitzat per quart any consecutiu el concurs de rebosteria de comerç just. L'OCDS ha lliurat dues cistelles amb productes de comerç just a les dues guanyadores. El primer premi ha sigut per a Lledó Bou amb el dolç «Mousse de xocolate blanc i cafè», i el segon premi per a Carmina Peñarrocha amb el plat «Pastís Care de poma i canella».

La quarta edició del concurs ha comptat amb la col·laboració de 10 participants. Entre els plats finalistes s’han trobat propostes tan suculentes com ara «Flam d’ou», «Pastís Somloi», «Ecotrufes», «Volcà de xocolata amb crema de vainilla», «Wun Wun», «Mousse de llima», «Salsitxó de xocolata i taronja» i «Pastís napolità aromatitzat amb la ginebra del meu cunyat».

A aquest concurs s’han pogut presentar els membres de la comunitat universitària i SAUJI, a més de ser un requisit indispensable que el plat presentat incorporara, almenys, un ingredient de comerç just.

Fotografies

Altres notícies:

La Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau, el Iudesp i l’ONGD Youcanyolé recullen ulleres per a Kènia i Tanzània

Estudiantat del Màster de la Pau de l’UJI participa en Jornades Internacionals de Cultura i Pau de Guernica