Menador espai cultural acull la presentació de dos discos sobre el repertori pianístic castellonenc fins a 1936 i el guitarrista Daniel Fortea Els discos estan vinculats al projecte de l’UJI «Catalogació, edició crítica i registre del patrimoni musical de Castelló» dirigit pel doctor Antoni Ripollés

17/05/2017 | SCP

Menador espai cultural va acollir la presentació de dos CD vinculats al projecte «Catalogació, edició crítica i registre del patrimoni musical de Castelló», finançat per la Universitat Jaume I i dirigit pel professor de l'UJI Antoni Ripollés Mansilla.

En primer lloc es va celebrar la presentació del doble CD «El repertori pianístic castellonenc fins a 1936» d’Óscar Campos Micó, un enregistrament que inclou quasi la totalitat d'obres per a piano originals compostes per autors castellonencs fins a 1936 i evidencia la progressió i varietat d'estils musicals que conformen la literatura pianística castellonenca.

Óscar Campos Micó va finalitzar els estudis superiors de piano i de composició al Conservatori Superior de Música de València amb la qualificació de matrícula d’honor. Va aconseguir també un premi extraordinari en l’especialitat de piano i dues mencions honorífiques en les especialitats d’harmonia i contrapunt i fuga. Va ampliar estudis a l’Escola de Música de Barcelona i a l’École Normale de Musique de París i va realitzar la tesi doctoral a l’UJI, titulada La música para piano compuesta por autores castellonenses hasta 1936 i dirigida per Antoni Ripollés. La tesi va permetre la recopilació, estudi i edició informàtica de 55 peces pianístiques anteriors a 1936 d’autors castellonencs, un repertori musical que fins al moment no estava gens difós i, en alguns casos, era completament desconegut.

D’altra banda, es va presentar el disc de guitarra «Daniel Fortea. En mi refugio» d’Antoni Ripollés. L’enregistrament d’aquest CD, amb les obres més íntimes de Daniel Fortea, també forma part del projecte «Catalogació, edició crítica i registre del patrimoni musical de Castelló» i ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Benlloch, localitat natal de Fortea. «En mi refugio» no sols és una de les obres que dóna nom al CD, és un estat anímic que representa l’eix vertebrador de la música i la personalitat de Daniel Fortea. La personalitat de Daniel Fortea es veu com en un mirall en les obres recopilades en aquest treball.

Antoni F. Ripollés és professor i concertista de guitarra amb premi extraordinari de fi de carrera per unanimitat al Conservatori Superior de Música de València. Ha assistit a cursos de perfeccionament amb els Mestres Enrique Perona, Leo Brouwer, David Rusell, Roberto Aussel i José Tomàs. Diplomat en Magisteri per la Universitat de València, Llicenciat en Història i Ciències de la Música i doctor per la Universitat Autònoma de Barcelona, actualment és professor de l’Àrea de Música a la Universitat Jaume I de Castelló. Ha sigut professor de guitarra al Conservatori de Vila-real (Castelló) i a l’Escola de Música Mestre Agut Manrique d’Almassora (Castelló), de la qual va ser director durant quatre anys. Sota la seua direcció, el Grup d’Investigació i Recerca de Patrimoni Musical de Castelló de l’UJI, juntament amb la direcció de diverses tesis doctorals i projectes d’investigació han permès la recuperació i difusió d’autors i obres de Castelló dels segles XIX i XX, així com estudis musicològics al voltant de la música de la província.