03/04/2017 | SCP

Estudiantat del Grau en Medicina de la Universitat Jaume I participa en el projecte «Hospital de ositos» que cerca familiaritzar els més petits amb el context mèdic en un ambient lúdic a través d'activitats en els col·legis. En el marc d'aquest projecte, impulsat per la Germanor Castellonenca d'Estudiants de Medicina de l'UJI, diversos estudiants han realitzat activitats durant els dies 28 i 29 de març de 2017 amb xiquets i xiquetes de 5 anys del col·legi públic Manel Garcia Grau.

L'«Hospital de ositos» és un projecte l'objectiu principal del qual consisteix que els xiquets i xiquetes perden la por a la bata blanca. Des del col·lectiu universitari expliquen que «la sensació d'inseguretat, el contacte amb persones estranyes que envaeixen el seu espai vital i uns procediments, que algunes vegades poden ser dolorosos i unes altres requereixen que se separen dels seus pares, suposen per als més xicotets i xicotetes una situació estressant».

Amb aquesta activitat se cerca familiaritzar els més petits amb l'entorn mèdic, amb els seus materials…, sent ells en tot moment els protagonistes, ja que per un dia es converteixen en metges. Cadascun porta un peluix o qualsevol joguet que aprecien per a ser ells i elles els qui els guarisquen de la seua «malaltia». Un altre objectiu clau d'aquest projecte és que els xiquets i xiquetes adquirisquen hàbits alimentaris adequats, que sàpiguen quins aliments són sans i quins no ho són. D'altra banda, l'estudiantat participant també treballa amb ells la higiene bucal.

Altres notícies de la FCS:

L’associació universitària Positivat celebra el Dia Internacional de la Felicitat a l’UJI