Publicacions de la Universitat Jaume I mostra les seues novetats en la Fira del Llibre de València

08/05/2017 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha participat, com cada any, en la Fira del Llibre de València que s'ha celebrat del 20 d’abril a l’1 de maig en l’estand conjunt amb la Xarxa Vives i la Universitat de València, i també en la carpa d'Editors Valencians (AEPV). Organitzada pel Gremi de Llibrers de València amb la col·laboració de FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura), la Fira ha comptat en aquesta edició amb la participació de 60 expositors en 93 casetes, tres més que l’any anterior, entre llibreries, institucions i entitats amb fons editorial propi.

Enguany, com a novetat, les entrevistes que ha realitzat el canal de televisió de la Fira a l’espai «Escriptors al plató» s’han emès en directe i estan disponibles en l’adreça: https://www.youtube.com/channel/UC58WHTbmj6eWfragQRoBmaQ. La participació dels autors i autores vinculats a la universitat pública de Castelló s’ha iniciat amb Ferran Nebot, autor de «La segona República i la Guerra Civil a Betxí». A continuació ha intervingut el professor Víctor Mínguez, qui ha parlat sobre el títol «La fiesta barroca. La corte del rey». També ha intervingut Lidón Sancho amb el llibre «Regina José Galindo. La performance como arma», José Luis Lorenz amb el títol «El Consell i els càrrecs municipals en el Castelló dels Àustries» i, per últim, Diana Monserrat Ferrer, amb el títol «Mètode de creixement emocional».

La Fira del Llibre de València no és sols un espai de venda de llibres, és un espai d’activitats i festa. Així, per a la promoció del llibre i de l’hàbit lector, el certamen valencià ha acollit el programa més ampli de la seua història: 600 signatures en més de presentacions (136); entrevistes a escriptors al plató de televisió (150), obertes al públic, retransmeses en directe per Internet i disponibles posteriorment a través de Youtube; taules redones i debats (16); espectacles (27); recitals (16); tallers (106) i activitats infantils, tant obertes al públic com dirigides a escoles (76 sessions). La Fira ha comptat a més amb diverses activitats amb motiu de l’Any Blasco Ibáñez, del centenari del naixement de la poeta Gloria Fuertes, del 75 aniversari de la mort del poeta i dramaturg Miguel Hernández i del 25 aniversari de la defunció de l’escriptor i humanista valencià Joan Fuster.

Web de la Fira: http://firallibre.com/