Una conferència dóna a conèixer l'economia del bé comú com a nou model econòmic de desenvolupament sostenible

08/05/2017 | SCP

•  economia-ben-comu Economia_Del_Be_Comu_17DLL15_in

FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I ha acollit una conferència sobre economia del bé comú (EBC) organitzada pel Departament d'Economia de l’UJI i l'Associació Valenciana per al Foment de l’EBC (AVEBC). Juan Ramón Sanchis, catedràtic d'Organització d'Empreses de la Universitat de València, i Miguel Albert, professor titular del Departament d'Economia de l’UJI, han sigut els encarregats d'exposar la contribució d'aquest nou model econòmic al desenvolupament sostenible i debatre sobre les possibilitats i limitacions.

L'economia del bé comú és un projecte econòmic obert a les empreses i promogut per l'economista austríac Christian Felber que pretén implantar i desenvolupar una vertadera economia sostenible i alternativa als mercats financers en què necessàriament han de participar les empreses. La implantació del model teòric va començar a l'octubre de 2010 amb un grup d'empreses de diversos països que participen activament complint voluntàriament els requisits del projecte d'economia del bé comú. El grup s'ha convertit en un moviment polític que pressiona el govern perquè els principis teòrics es plasmen definitivament en lleis.

L'economia del bé comú es va estendre a Espanya a través del mateix Christian Felber, l'Associació Federal Espanyola per al Foment de l'Economia del Bé Comú i persones com l'exvicepresident de la Borsa de París i actual director d'Economia Sostenible de la Generalitat Valenciana, Francisco Álvarez.

Aquesta activitat s'emmarca en el conveni de col·laboració signat per l’UJI amb la Fundació Novessendes de la Comunitat Valenciana el passat mes de febrer amb l'objectiu de realitzar activitats formatives i divulgatives sobre l'economia del bé comú per a avançar cap als objectius de desenvolupament sostenible; elaborar de forma conjunta activitats o accions en l'àmbit de l'economia social i l'àmbit agroecològic i organitzar accions formatives concertades de qualsevol nivell, com ara conferències, congressos, reunions, seminaris, jornades i cursos, mitjançant l'intercanvi d'experiències i coneixements de formadors i experts, recursos didàctics, infraestructures docents, etc., en àrees d'interès comú.

Altres notícies de la FCJE:

Els catedràtics de l’UJI Francisco Javier Zamora i Mariano J. Aznar analitzen en un congrés internacional la protecció de drets fonamentals a la Unió Europea

Una jornada de l’UJI i Creu Roja analitza la importància del dret internacional humanitari