La Universitat Jaume I arriba a la semifinal de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives

08/05/2017 | SCP

L'equip format per estudiantat de la Universitat Jaume I de Castelló ha aconseguit arribar a la semifinal de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives que s'ha celebrat a la Universitat Pompeu Fabra el 27 d'abril. El debat d'aquesta edició ha versat sobre la següent qüestió: «És necessari que el poder públic controle els mitjans?» i l’equip UJI s'ha enfrontat en la semifinal a la Universitat Autònoma de Barcelona, que, finalment, ha passat a la final i ha quedat subcampiona de la lliga davant la Universitat Rovira i Virgili, que s'ha alçat amb la victòria.

El grup de l’UJI, format per estudiantat de grau, màster i doctorat de tres facultats diferents, estava capitanejat per Carles Crespo Jordà acompanyat per Florentina Cristina Nita, Sana Taybi, Mar Polo Morellà, Imanol Igual i Santiago Rosado Orquín.

Crespo ha assenyalat que, per tercer any consecutiu, l'UJI ha aconseguit arribar a la semifinal invicta, és a dir, ha guanyat els quatre debats de la fase prèvia de la lliga. «Estem extremadament contents perquè enguany hem tingut una situació més complicada a l’hora de construir un equip i poc de temps de preparació, però hem aconseguit uns resultats que són els millors dels darrers dos anys. Això demostra la consolidació del nostre mètode de treball i les nostres dinàmiques de formació i creiem que amb més temps de preparació i una implicació més gran per part de l’estudiantat i la institució podem assolir unes metes molt més elevades», ha afirmat el capità de l'equip de l'UJI.

Cal destacar que Estela Bernad Monferrer, professora del Departament de Comunicació, i Jaime Clemente Martínez, del Consell de l’Estudiantat, han participat de forma activa en l'organització i preparació de l'equip que representava  l’UJI; així com Pilar García Agustín, vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, qui ha destacat la importància de formar en oratòria i argumentació a tota la comunitat universitària i la necessitat d'incloure-la com a competència transversal en tots els estudis.

En aquest sentit, el capità ha explicat que en la preparació dels debats l'UJI dedica gran part del seu esforç a construir un argumentari original perquè «resulta més interessant per al debat, l’altre equip, el jurat i nosaltres mateixos» però considera que s'ha de potenciar més la varietat d'arguments i millorar la formació en oratòria.

«La Xarxa Vives d’Universitats i la seua Lliga de Debat són l'experiència de la meua vida universitària», ha afirmat Carles Crespo sobre el que aporta  aquesta experiència després d'haver participat en la lliga cinc anys com a orador i un com a capità. Finalment, ha animat a tot el món a participar-hi perquè «és una experiència increïble per a fer amics d’altres universitats, aprendre dinàmiques de treball en equip, aprendre a investigar, argumentar i entendre i rebatre les idees dels altres. Sé que més d’un i una s’enamorarà d’aquesta activitat. Per això recomane que si la Universitat Jaume I organitza una lliga interna, tots s’hi apunten i donen el millor de si perquè és una experiència que canvia la vida a millor».