La Universitat Jaume I analitza el paper de les dones en el món antic per a trencar estereotips

03/04/2017 | SCP

•  congres-iuefg CIIUFG_Purificacion_Escribano_17DLL33_in

FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I ha celebrat el XXI Congrés Internacional de l'Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere Purificació Escribano que en aquesta edició ha abordat les representacions i els rols de gènere en el món antic per tal de trencar estereotips, desmuntar interpretacions errònies i donar veu a les oblidades per la historiografia més tradicional.

En l'acte d'inauguració, la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat, i Igualtat, M. José Oltra, ha assenyalat que «entendre la història des d’una anàlisi científica permet descompondre les estructures i pensaments que encoratgen la desigualtat i promoure un enteniment social ampli per a l’estudi del paper de la dona actualment». La vicerectora ha estat acompanyada en l’acte per Rosa Agost, degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials; Dora Sales, directora de l'Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere, i les directores del congrés, Coré Ferrer i Inés García Ramírez.

El congrés ha comptat amb la participació de professors i professores de diferents universitats nacionals i internacionals, així com de representants del centre d'interpretació Cogollos Vega. Al llarg de dues jornades s'han abordat temes com ara els rols de gènere en les maquetes funeràries del Regne Mitjà, la maledicció d'Ariadna, les relacions entre l'home i la dona en l'art grec, la iconografia del part en l'antiga Grècia o la dona grega versus la dona romana, entre altres.

Fotografies