23/02/2017 | SCP

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el director de la Càtedra EuroCop, Jorge Mateu, van inaugurar la «Jornada internacional sobre seguretat i prevenció del delicte» que es va celebrar al campus de Riu Sec sota l'organització de la universitat i l'ajuntament.

El rector de l'UJI, Vicent Climent, va posar l'accent en el fet que «aquestes jornades promouen que la recerca i el coneixement que es genera a la universitat puguen transferir-se als cossos de seguretat de l'Estat i a les empreses que treballen en aquest àmbit per a millorar el seu servei a la ciutadania».

Climent va posar com a exemple de col·laboració entre institucions la Càtedra EuroCop, coorganitzadora d'aquestes jornades, en la qual participen ajuntament, universitat i l'empresa EuroCop Security System i ha afirmat que aquest tipus de sinergies són clau per a «progressar cap a una societat on impere una convivència pacífica».

Per la seua banda, l'alcaldessa va explicar que la seguretat pública és un dels grans debats de la societat contemporània. «Les últimes dècades han portat progrés i benestar als països occidentals, però també nous problemes per a la convivència i la tranquil·litat de la ciutadania. Per això, jornades com aquesta són essencials per a ajudar a analitzar aquest nou context de la seguretat i la prevenció del delicte, intercanviar experiències desenvolupades per les forces i cossos de seguretat i millorar la resposta organitzada contra la delinqüència», va afegir.

Amparo Marco va afirmar que «l'Ajuntament de Castelló està fermament implicat en el projecte d'una seguretat més eficaç. És una demanda ciutadana que assumim com un gran objectiu de gestió perquè més seguretat és igual a més benestar». Per a finalitzar, Marco es va mostrar segura que «l'intercanvi d'experiències que propiciarà aquesta jornada internacional de seguretat i prevenció del delicte serà molt fructífer».

La Jornada Internacional sobre Seguretat i Prevenció del Delicte es va desenvolupar el 13 i 14 de febrer al Centre de Postgrau i Consell Social de l'UJI. La jornada tenia com a objectiu presentar i compartir experiències i casos d'èxit de models organitzatius, legislatius i d'eines tecnològiques implantats per diferents cossos de policia a escala nacional i internacional, per al qual va comptar amb la presència de responsables dels cossos de seguretat i de l'administració de Mèxic, Equador i diverses ciutats espanyoles.