Més de 600 alumnes participen en els actes de graduació de la FCHS i l’ESTCE El rector insta els egressats a retornar a la societat el que han après i a continuar formant-se al llarg de la vida

21/12/2016 | SCP

La Facultat de Ciències Humanes i Socials i l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I han celebrat els actes de graduació de l’estudiantat que ha finalitzat els estudis de grau durant el curs 2015/2016, que han comptat amb una participació de més de 600 titulats i titulades.

Pel que fa a la FCHS, van participar en els actes de graduació dels nou graus que s'imparteixen en el centre un total de 430 egressats. Concretament, el divendres 16 es va celebrar l'acte de graduació d'Estudis Anglesos, Humanitats, Història i Patrimoni i Traducció i Interpretació, presidit per la degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, Rosa Agost; així com el de Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual i Periodisme, presidit aquest últim pel rector de l’UJI, Vicent Climent. Les graduacions de la FCHS es van completar el dissabte 17 amb els actes dels graus de Mestre/a en Educació Infantil i de Mestre/a en Educació Primària, també presidits per la degana.

El rector va felicitar els nous egressats, destacant que cada un d’ells és «un agent de transformació social potentíssim». «A partir d’ara, us pertoca retornar a la comunitat el dipòsit de confiança social que vau rebre des del primer moment de la vostra escolarització, mitjançant l’exercici del vostre talent al servei d’un món millor, sense oblidar-vos de la necessitat ineludible –professional i també personal– de continuar formant-vos i aprenent al llarg de tota la vostra vida», va assenyalar Climent, animant els egressats a participar en el programa Alumni per a mantenir el vincle amb l’UJI, així com a cursar estudis de postgrau o doctorat.

Els 83 estudiants dels graus d’Estudis Anglesos, Humanitats, Història i Patrimoni i Traducció i Interpretació van tenir com a padrina de promoció Amparo Hurtado Albir, catedràtica de Traducció de la Universitat de Barcelona. Per la seua banda, en l’acte de graduació de 129 alumnes de Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual i Periodisme, va actuar com a padrí el locutor, periodista i escriptor Fernando González Delgado, guanyador del Premi Planeta 95.

Per la seua banda, Robert Roig Marzá, director territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de Castelló, va ser el padrí dels dos actes que es van celebrar dissabte. En el primer van arreplegar el diploma 107 estudiants del Grau en Mestre/a en Educació Infantil, mentre que el segon va comptar amb la presència de 112 egressats del  Grau en Mestre/a en Educació Primària.

D’altra banda, l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals també va celebrar el 15 de desembre l’acte de graduació dels 11 graus que s’imparteixen al centre, en el qual van participar un total de 180 nous titulats.

El president de l'Autoritat Portuària de Castelló, catedràtic de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial i exrector de la Universitat Jaume I, Francisco Toledo, va ser el padrí d’aquest acte acadèmic al qual també van assistir el president de la demarcació de Castelló del Col·legi Oficial d’Enginyers Superiors Industrials de la Comunitat Valenciana, Javier Alfonso Rodríguez; el degà del Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Industrials i de Grau de Castelló, José Luis Giner, i el delegat a Castelló del Col·legi Oficial de Químics de la Comunitat Valenciana i professor de l’UJI, Vicente Esteve.

L’acte es va iniciar amb el lliurament de diplomes i el parlament de la representant de l'estudiantat graduat, Anna Peiró, graduada en Química. A continuació, va fer la seua intervenció el padrí de l’acte sota el títol «Innoves o fracasses», i es va lliurar el VI Premi Literari en Valencià de Divulgació Cientificotecnològica a Ricardo Vidal per la seua obra La guerra dels corrents del segle XXI. La intervenció del director de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals José Joaquín Gual va tancar l’acte.

Els actes de graduació estan organitzats pel Programa AlumniSAUJI, conjuntament amb la Universitat Jaume I. Aquests actes, on a més de l’estudiantat i representants del món acadèmic també estan presents els familiars dels recent graduats i graduades, pretenen reconèixer l’esforç i donar l’enhorabona a l’estudiantat que ha finalitzat els estudis.