14/12/2016 | SCP

La Universitat Jaume I ha tancat la campanya oberta a tota la comunitat universitària per a la realització del seu Codi Ètic amb la participació de prop de 400 persones entre les 384 que han respost al qüestionari en obert, les 14 entrevistes en profunditat realitzades a agents estratègics i els 84 representants dels diferents grups d'interessos que han participat en els set grups de discussió realitzats. L'objectiu del Codi Ètic és arreplegar els valors que defineixen el caràcter i la identitat de la Universitat Jaume I, així com les normes que han d'inspirar la conducta dels seus membres.

Les diferents accions desenvolupades han tingut com a objectiu arreplegar les opinions i sensibilitats de les persones que conformen la universitat obrint canals de diàleg amb la finalitat de fer partícip tota la comunitat universitària de l'elaboració del Codi Ètic. Aquest codi representa el primer pas del Pla de Responsabilitat Social Universitària RSUJI que es desenvoluparà mitjançant un innovador sistema integrat de gestió de la Responsabilitat Social Universitària (RSU) que inclou, a més del Codi Ètic, la realització una memòria d’RSU, la creació d'un Comitè d'Ètica i l'obertura d'una Línia Ètica. El Pla RSUJI, que va ser presentat al Claustre el passat 13 de juny, s'emmarca en el Pla Estratègic 2018 de l’UJI i està coordinat pel comissionat del rector per al Desenvolupament de l’RSU, el catedràtic d'Ètica Domingo Garcia Marzá.

L'objectiu del Pla RSUJI és fer una reflexió conjunta, una reflexió institucional sobre com es pot generar credibilitat i confiança en la societat que legitima la universitat. Es tracta de respondre d'allò que s'espera de l’UJI com a universitat, dels impactes i resultats que genera. El Pla RSUJI implica l'engegada d’una sèrie d'eines que proporciona la responsabilitat social universitària perquè totes les universitats que vulguen gestionar aquesta tasca ho facen d'una manera completa, comparable i verificable. Aquesta metodologia compartida és fonamental en tot procés d'internacionalització. De les 81 universitats espanyoles, 39 disposen ja d'algunes d'aquestes eines. El Pla RSUJI reuneix aquestes eines que estan emprant les universitats a tot arreu per a integrar-les en un innovador sistema per a la gestió de la qualitat ètica de l'organització.

Pla RSUJI: http://www.uji.es/institucional/rsu/