Posteguillo, guardonat en els XXI Premis Universitat-Societat de la Universitat de València

04/11/2016 | SCP

•  posteguillo posteguillo

Santiago Posteguillo, professor del Departament d'Estudis Anglesos de l'UJI. | FOTO: Manuel Casañ

El professor de l’UJI Santiago Posteguillo ha sigut guardonat en la XXI edició dels Premis Universitat-Societat que atorga el Consell Social de la Universitat de València en la modalitat Alummi Plus per l’excel·lència professional acadèmica de l’escriptor que va estudiar en la institució publica valenciana.

Santiago Posteguillo és filòleg, lingüista i doctorat europeu per la Universitat de València. Va estudiar literatura creativa en la Universitat de Denison, a Granville (Ohio, Estats Units) i lingüística i traducció a la Gran Bretanya.

És professor titular en la Universitat Jaume I de Castelló, on fa classes de literatura anglesa, especialment de la narrativa del segle XIX. Té més de setanta publicacions acadèmiques, des d'articles d'investigació fins a monografies i diccionaris especialitzats.

Ha sigut en l'àmbit de la narrativa on ha aconseguit un gran nombre de premis i de lectors. Amb la seua primera novel·la publicada, Africanus, el hijo del cónsul (2006), comença una trilogia dedicada al general Escipió, personatge romà que l'autor ha sabut rescatar amb encert.

El seu èxit es consolida amb la segona part, Las legiones malditas, finalista del Premi Internacional de Novel·la Històrica Ciutat de Saragossa en 2008. La traición de Roma tanca aquesta trilogia sobre Escipió. Aquest tercer tom va guanyar el premi al Millor Novel·lista Històric Hislibris l'any 2009 i va ser finalista en la Setmana de Novel·la Històrica de Cartagena.

L'any 2011 comença una nova trilogia amb la publicació De los asesinos del emperador, sobre l'ascens al tro del primer emperador d'origen hispà: Trajà. La segona part d'aquesta trilogia, Circo Máximo, va ser un dels llibres més venuts durant 2013. La trilogía es completa amb la publicació de La legión perdida aquest any 2016.

També cal destacar les seues obres La noche en la que Frankenstein leyó El Quijote, selecció d'assajos sobre llibres i lectures i La sangre de los libros, un viatge des dels discursos de Ciceró fins a les obres de ciència ficció d'Asimov per la història més enigmàtica i sorprenent de la literatura universal.