Més de 70 joves de la Facultat de Ciències Humanes i Socials presenten els seus treballs en les XXI Jornades de Foment de la Investigació

21/11/2016 | SCP

•  foment-recerca-fchs Foment_Investigacio_16DLL15_in

FOTO: Damián Llorens

La Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I ha celebrat les XXI Jornades de Foment de la Investigació amb l’objectiu de promoure l’activitat investigadora de l’estudiantat i facilitar la seua possible integració en grups d’investigació. En les jornades s’han presentat prop de 80 comunicacions dels àmbits de filologia, traducció, història i art, filosofia, comunicació i educació, per part de joves investigadors i investigadores de l’UJI. Les comunicacions presentades es publicaran en línia a Fòrum de Recerca, revista disponible al Repositori UJI.

La professora de la Universitat of Lovaina (Bèlgica) Heidi Salaets ha sigut l’encarregada d’impartir la ponència inaugural de les jornades amb el títol «(Un)accompanied minors and the refugee crisis: how to deal with the vulnerability of young people, the building stones of tomorrow’s Europe». Salaets ha afirmat que «és sorprenent com s’oblida la importància de la traducció i la interpretació en la crisi dels refugiats, una qüestió clau per a comunicar-se i entendre’s, especialment en el cas d’un col·lectiu tan vulnerable com els menors».

En aquesta línia ha presentat el projecte CO-Minor-IN/QUEST de la Unió Europea, del qual ha sigut coordinadora, en què han participat universitats i organitzacions de sis països europeus, i que té com a objectiu principal proporcionar la informació, el suport i la protecció necessaris a les víctimes i testimonis vulnerables per la seua edat i llenguatge nadiu. En el projecte s’ha analitzat l’escenari de les entrevistes en què va participar un intèrpret per tal d’establir una col·laboració eficient entre els diferents professionals que hi intervenen (advocats, policies, psicòlegs, intèrprets, etc.) i perquè es tinga un enfocament centrat en els menors i els seus drets.

La professora ha presentat les diferents metodologies quantitatives i qualitatives que han utilitzat en el projecte i ha fet un repàs dels principals resultats de la investigació, que s’han recollit en una publicació titulada Children and justice: overcome language barriers, accessible en línia. Salaets ha posat en relleu l’impacte real que ha tingut aquesta investigació en la societat, com ara en l’àmbit de la formació policial, que ha incorporat algunes d’aquestes qüestions, posant així en valor la investigació en ciències humanes i socials.

Altres notícies de la FCHS:

L’UJI homenatja William Shakespeare amb un concert de Rafa Xambó i una conferència del traductor Txema Martínez