L’UJI reuneix un centenar d'investigadors i especialistes en el I Congrés Internacional d'Avaluació i Intervenció en Intel·ligència Emocional

15/11/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Especialistes nacionals i internacionals de l'àmbit de les emocions s'han reunit en la Universitat Jaume I el 10 i 11 de novembre en el I Congrés Internacional d'Avaluació i Intervenció en Intel·ligència Emocional, un esdeveniment que ha girat entorn de dos grans eixos: l'avaluació i la intervenció en intel·ligència emocional des del punt de vista empresarial, educatiu i científic. 

L'acte d'inauguració ha sigut a càrrec de Wenceslao Rambla, vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, i Edgar Bresó, professor de Psicologia Social de l’UJI i director del congrés. Rambla ha destacat la incidència que té la gestió de la intel·ligència emocional en els processos d'aprenentatge, les relacions de convivència, la salut o l'eficiència del teixit productiu i ha assenyalat que «no podem desestimar el seu potencial». En aquest sentit, ha afirmat que «constitueix un camp d'oportunitats per al qual resulta indispensable avançar en les fórmules d'avaluació d'aquesta intel·ligència i el posterior disseny de models i procediments d'intervenció».

El congrés, organitzat per la Fundació Universitat Jaume I-Empresa i l'empresa Emotional Apps, ha servit com a punt de trobada i intercanvi de coneixements d'un centenar de persones que han compartit els seus projectes i recerques en aquesta primera edició. 

Cal destacar la participació de ponents internacionals com ara Francisco Pons, de la Universitat d'Oslo (Noruega), que ha presentat les seues últimes recerques sobre competències emocionals en xiquets i xiquetes i la seua influència en el desenvolupament vital. A més, ha participat un dels referents a escala mundial en l'àmbit de l'avaluació de la intel·ligència emocional, Richard Roberts, de ProExam Center for Innovative Assessments de Philadelphia (Estats Units).

Així mateix, s'han celebrat tres taules redones, una sobre educació emocional i intervenció en intel·ligència emocional, en la qual han participat professionals de centres educatius de la província de Castelló; una altra que ha abordat la intel·ligència de les organitzacions i que ha comptat amb especialistes de tot Espanya, i una última sobre recerca en intel·ligència emocional en xiquets normotípics i amb trastorns del desenvolupament. Finalment, els assistents també han pogut realitzar dos tallers sobre mindfulness a l'empresa i sobre avaluació de la intel·ligència emocional.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions