Vox UJI Ràdio inicia la temporada amb 58 programes en la seua graella Les emissions comencen el dilluns 3 d’octubre amb 16 noves propostes

07/10/2016 | SCP

L’emissora de la Universitat Jaume I, Vox UJI Ràdio, inicia una nova temporada amb propostes innovadores per a aquest curs acadèmic 2016/2017 i ho fa amb un total de 58 programes en la graella. D’aquesta manera, Vox UJI Ràdio oferirà emissions continuades de dilluns a dissabte entre les 10:30 i les 17 hores amb tot tipus de continguts i formats radiofònics, com ara programes musicals, informatius, magazins, programes esportius i tertúlies, entre altres.

Vox UJI Ràdio consolida la seua oferta radiofònica, a la qual se sumen aquesta temporada 16 noves propostes. Entre les novetats hi ha programes de temàtica específica, com ara arquitectura amb Ona arquitectònica; innovació tecnològica amb E-innovación 4.0, espai realitzat en col·laboració amb Espaitec; psicologia amb Psicogrames; ciència amb Píndoles científiques; literatura amb Ràdio Adona’t: lite-rates. Mamíferes de la cultura, i teatre amb els espais de La tramoia i Antena Berenjena.

D’altra banda, s’incorporen col·laboracions amb altres entitats com ara Creu Roja, el Telèfon de l’Esperança de Castelló i la Fundació Síndrome de Down de Castelló. En aquest sentit, destaquen també el programa d’entrevistes La represa de la Xarxa d'Emissores Municipals Valencianes i Política agrària, política natural de la Fundació Global Nature-València.

Finalment, en l’àmbit de les propostes musicals la graella es completa enguany amb El pino habitado, Flexi culture i Plano onírico.

Més informació en la pàgina web http://www.radio.uji.es/, des d'on també es pot escoltar la ràdio per Internet i accedir a la Radioteca per a recuperar programes emesos amb anterioritat.

Conferència mundial de ràdios estudiantils, Alternatives2016

Vox UJI Ràdio ha participat en representació de l'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya (ARU) en la primera conferència mundial de ràdios estudiantils Alternatives2016 que s'ha celebrat els dies 6 i 7 d'octubre a la ciutat finlandesa de Lahti i en la qual han participat representants d'emissores de 16 països.

La trobada, organitzada per la Lahti University of Applied Sciences i la seua emissora de ràdio, Limuradio, ha comptat amb la participació de reconeguts professionals vinculats a les emissores universitàries i d'estudiants, entre els quals destaca Rob Quicke, impulsor del World College Radio Day. D'aquesta manera, investigadors, estudiants i directors d'emissores estudiantils o universitàries han compartit les seues experiències i reflexionat sobre la importància de trobar oportunitats de col·laboració a escala mundial.

En el cas d'ARU, s'ha presentat en aquest fòrum com una xarxa de treball nacional que integra 26 emissores que ha impulsat projectes conjunts com ara Semillas de ciencia o Informativo ARU. A més, en tan sols cinc anys d'existència ha aconseguit consolidar relacions en l'àmbit internacional i cooperar conjuntament amb altres països europeus en el projecte Europhonica, experiència que també s'ha presentat en aquesta trobada amb un taller titulat «Portant la col·laboració internacional al següent nivell», juntament amb RadUNI i l'emissora de la Universitat de Patras (Grècia).