La Càtedra FACSA de l’UJI reanuda l'activitat amb dos seminaris a càrrec del professor Potier, expert en innovació en enginyeria química

06/10/2016 | SCP

L’expert en innovació per a l’enginyeria química i professor de la Université de Lorraine Olivier Potier ha participat el 27 de setembre en un seminari on ha parlat sobre la innovació en l’enginyeria química i de processos. L’activitat ha sigut organitzada per la Càtedra FACSA de Gestió Integral en el Cicle de l’Aigua, dirigida pel professor Sergio Chiva, i la direcció del Màster en Direcció i Gestió de la Innovació de l’UJI coordinat per la professora María Luisa Flor Peris.

Potier, qui participa en diversos grups de treball dedicats a la innovació en enginyeria química en França i ha presidit les sessions d’innovació en congressos europeus, ha repassat les activitats realitzades pels grups francesos en gestió de la innovació i després de mencionar els mètodes tradicionals, ha aportat les noves experiències sorgides de les investigacions. El seminari ha servit per a mantenir un diàleg amb el professorat i el personal investigador del màster per a contrastar idees i buscar sinergies entre ambdues institucions.

Dins de les activitats organitzades al setembre per la Càtedra FACSA d’Innovació en el Cicle Integral de l’Aigua de l’UJI, el professor també ha impartit el seminari titulat «Modelatge i simulació de plantes de tractament d’aigües residuals».

Olivier Potier és director del Grup d’Investigació Sols&Eaux (Reactive Flows in Water and Soil Treatment) del laboratori LRGP/CNRS. Expert en traçat, modelatge i optimització de processos de l’Agència de l’Energia Atòmica Internacional, és director i fundador del grup de treball en innovació de la Societat Francesa d’Enginyeria Química i membre de l'Associació Internacional de l'Aigua i l’Acadèmia de Ciències de Lorraine. A més, realitza tasques de consultoria científica per a l’Escola Ambiental i de l’Aigua de la Universitat d’Estrasburg.

Més informació: http://www.catedradelagua.uji.es/