El professor Salvador Cuenca identifica un manuscrit catalogat erròniament a la Biblioteca Nacional

11/10/2016 | SCP

El professor del Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I Salvador Cuenca ha publicat al blog «Philobiblon» de la Universitat de Berkeley un article sobre la identificació d'un manuscrit catalogat erròniament a la Biblioteca Nacional d’Espanya.

Segons explica Cuenca, en el catàleg de la Biblioteca Nacional d’Espanya s’informa que el MSS/10124 (BNE MSS/10124) conté dos textos aristotèlics: Ética nicomaquea (ff. 1-30) i Ética eudemia (ff. 33-56v). A més, s’especifica que la segona obra és una versió del Llibre II del Tesoro de Brunetto Latini. No obstant això, el professor posa en relleu que aquestes atribucions són problemàtiques i realitza l’aclariment pertinent en el seu article, per la qual cosa els responsables del catàleg de la Biblioteca Nacional han modificat la informació amb la citació d’aquest treball com a referència.