Obituari: Agustín Delgado Agramunt

04/11/2016 | SCP

De manera inesperada hem rebut la trista notícia de la mort d'Agustín Delgado Agramunt, com a conseqüència d'una fulminant malaltia.

Agustín Delgado ha sigut un important investigador, un reconegut historiador, que l'estiu passat presentava un dels seus últims treballs sobre la història de les aigües de Benassal, a més de les diverses obres publicades sobre diversos aspectes de la història de Vinaròs.

Posseïa una de les més importants biblioteques de la província amb milers de volums, dels quals va repartir centenars no fa molt entre diferents societats de la localitat. Va ser, a més, un amant de l'art.

Vaig conèixer Agustín Delgado fa quinze anys quan vam entrar a formar part de la junta directiva de la Societat d'Amics i Antics Alumnes de l’UJI. Ell va entrar com a representant de la Seu del Nord de la nostra universitat. Ha sigut secretari general de SAUJI durant molts anys, en els quals hem pogut comptar amb els seus coneixements fonamentalment en els àmbits del dret i de l'associacionisme, i en var ser peça fonamental de l'associació. La seua última presència va ser en la recent festa que vam celebrar al Port de Castelló amb motiu de complir-se el vint-i-cinc aniversari de la creació de la Universitat, perquè, malgrat la seua residència a Vinaròs, no ha faltat a cap junta ni a cap esdeveniment.

El més sorprenent d'Agustín Delgado no era la seua professionalitat, sinó també la seua formació humanística i les seues virtuts com a persona, amant del seu poble i de les seues gents, conversador, analitzador de tot tipus de situacions amb rigor i cordialitat.

Ho va passar molt malament fa uns mesos quan la seua dona va ser atropellada en un pas de vianants, però afortunadament la seua recuperació va tornar a suposar un esperó per a Agustín, per a seguir treballant i investigant i, sobretot, per a estar dia a dia al costat d'aqueixa dona amb la qual ha constituït un matrimoni exemplar i amb la seua família.

Vinaròs perd amb la mort d'Agustín un dels seus fills més il·lustres; la seua família pateix la pèrdua d'un espòs i pare exemplar; SAUJI perd un magnífic col·laborador, i jo, un molt bon amic. Descanse en pau aquest home que va passar per la vida fent sempre el bé.

José María Arquimbau