Més d’un centenar de joves de tot l'estat participen a l’UJI en els campus científics d'estiu

08/07/2016 | SCP

•  campus-cientific Camus_Cientifics_16DLL31_in

Alumnes en una de les pràctiques de la primera setmana del campus científic. | FOTO: Damián Llorens

Al voltant de 120 alumnes de tot Espanya participen aquest mes de juliol en el programa estatal de Campus Científics que se celebra a la Universitat Jaume I realitzant una estada d’una setmana en què participaran en nombroses activitats. Eficiència energètica, física, química, biologia, matemàtiques i informàtica seran les àrees que abordaran en funció del projecte que hagen triat entre els quatre organitzats per l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i el Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa.

El primer grup format per una trentena d’estudiants ja ha gaudit d’aquesta experiència d’investigació als laboratoris i tallers de l'UJI. Els diversos programes s’han desenvolupat de manera simultània al llarg de la setmana, de manera que els joves han combinat les activitats investigadores, plantejades d'una forma divulgativa, amb altres culturals i d'oci. La setmana s’ha tancat amb un congrés on han exposat a través de pòsters els projectes en què han treballat. Les colònies han acostat així l'activitat investigadora als i les joves, destacant en aquest sentit la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, la importància de traslladar a la societat «com la ciència està present en els processos de la nostra vida: sense la ciència no hi ha progrés».

Aquest campus científic s’emmarca dins del CampusHàbitat5U «Hàbitat i Territori» i és un dels 16 Campus d'Excel·lència Internacional i Regional que es desenvolupen arreu de l'estat. Els campus científics tenen com a objectiu promoure entre els i les joves les vocacions científiques i, per aquest motiu, ofereixen als seus participants un contacte directe amb la tasca diària d'investigadors i de projectes d'investigació en un ambient universitari i multicultural a fi que aquesta acció els ajude a definir en el futur els seus estudis.

Aquesta activitat és una iniciativa organitzada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, el Ministeri d'Economia i Competitivitat i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i compta amb el patrocini de l’Obra Social La Caixa.

Vídeo Campus Científics d'Estiu