Els estudiants de Dret de l'UJI aconsegueixen el primer premi en la Competició MOOTMadrid per segon any consecutiu

13/05/2016 | SCP

•  moot moot

Equip de l'UJI en la competició MOOTMadrid.

Per segon any consecutiu, l’equip format per estudiants del Grau en Dret de l’UJI s'ha alçat amb el Premi Albert H. Kritzer al millor escrit de demanda en la vuitena edició del MOOTMadrid 2016, competició internacional d'arbitratge i dret mercantil organitzada per la Universitat Carlos III de Madrid i la Comissió de les Nacions Unides per al Dret Mercantil Internacional (CNUDMI/UNCITRAL).

L'equip, dirigit i entrenat per la catedràtica de Dret Mercantil María Victoria Petit Lavall i pels professors Achim Puetz i Fernando Juan Mateu, ha estat format per un total de 10 estudiants de tercer i quart curs del Grau en Dret: Alice Alexandra Diosan, Marta García Vilar, Sandra Gascón Castillo, Yolanda Giménez Flos, Mireia Ojeda Mas, Elisabet Piñana Falcón, Belén Puig Ávila, Jorge Ribes Vicente, Laura Sánchez Morcillo i Ana Soriano Barceló.

L'activitat s'ha dut a terme en el marc d'un projecte d'innovació educativa dirigit per la professora Petit i ha comptat, així mateix, amb l'ajuda econòmica del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació i de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

Els moot courts consisteixen en la participació en concursos de dret que impliquen la preparació, exposició i defensa legal d'un cas fictici. En concret, MOOTMadrid té com a objectiu la formació dels estudiants de Dret en qüestions relatives al dret uniforme del comerç internacional i la seua resolució mitjançant arbitratge mercantil internacional. Es tracta d'instruir futurs professionals del dret combinant continguts teòrics i pràctics, així com de fomentar la interacció entre estudiants i professors, universitat i sector privat. La present edició ha comptat amb 24 equips de diferents universitats d'Espanya i Amèrica.

El lliurament dels premis va tenir lloc el passat dia 29 d'abril en la cerimònia de clausura celebrada al palau de Santoña, seu de la Cort d'Arbitratge de Madrid.

Altres notícies de la FCJE:

El professor de la John Marshall Law School de Chicago Rogelio A. Lasso imparteix dues classes en el Grau en Dret de l’UJI