25 ANIVERSARI | L’UJI celebra el Dia d’Internet amb un programa especial de Vox UJI Ràdio des de la Llotja

17/05/2016 | SCP

•  dia-internet _MG_1108in

Programa en directe des de la Llotja del Cànem. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I ha celebrat el Dia Internacional d’Internet amb l’emissió d’un programa especial en directe de Vox UJI Ràdio des de la Llotja del Cànem. La programació ha inclòs diferents reportatges i entrevistes sobre Internet i les noves tecnologies i ha oferit un recorregut per la història de la Universitat com a pionera en l'ús de les noves tecnologies, com demostra el fet que fóra la creadora de la primera web a Espanya o la recent migració al núvol.

El programa ha comptat amb la participació de Jordi Adell, director del Centre d'Educació i Noves Tecnologies (CENT) i impulsor de la primera web de la Universitat; Ricardo Borillo, tècnic del Servei d'Informàtica de l’UJI responsable de la migració al núvol; Pili Escuder i Roger Esteller, responsables de programes de noves tecnologies de la Universitat per a Majors; Vicent Falomir, director de la Biblioteca de l’UJI, i Francisco Fernández Beltrán, director del Servei de Comunicació i Publicacions. També hi ha hagut temps per a parlar sobre els perills d'Internet amb el policia nacional Oliver Tauste, autor del llibre Internet negro, i la investigadora del Laboratori de Psicologia i Tecnologia Labpsitec de l’UJI Juani Bretón.

L’estudiantat també ha estat present gràcies a la campanya llançada a través de les xarxes de l’UJI per a conèixer youtubers i bloguers de la Universitat. Així, s’ha entrevistat els estudiants de periodisme Óscar Navarro i María Estellés-Zanón, autors del blog de moda i estil Homocigóticos, i els youtubers Maikol i Álex Moncho.

La Universitat per a Majors s’uneix a la celebració

La Universitat per a Majors de l’UJI també s’ha unit a la celebració amb l'organització d'una conferència del professor Francesc Esteve de la Universitat Rovira i Virgili sobre aprenentatge, xarxes i majors en el ciberespai. A més, s’ha presentat la revista de recerca Ariadna; cultura, educación y tecnología amb les aportacions de les IV Jornades Internacionals de Majors i Noves Tecnologies.