Prop de 300 estudiants participen en les olimpíades locals de valencià celebrades a l'UJI

18/04/2016 | SCP

La quarta edició de l’olimpíada local de valencià ha estat, una vegada més, un èxit de convocatòria.  En el marc de les olimpíades acadèmiques que organitza la Universitat Jaume I, la prova de valencià, celebrada a l'UJI el dissabte 9 d'abril, ha aconseguit el nombre més elevat d’inscripcions en una olimpíada local amb prop de 300 participants, estudiants matriculats al batxillerat dels instituts de les comarques de Castelló durant el curs acadèmic 2015/2016.

Aquest èxit ha estat possible gràcies a l’impuls del Deganat de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, el suport acadèmic de l’Àrea de Filologia Catalana i els centres de batxillerat, amb 21 instituts representats. Un dels objectius de la posada en marxa d’aquesta olimpíada ha estat la necessitat de realitzar accions per fomentar la visibilitat, l’interès i el reconeixement de la llengua pròpia en els diferents nivells educatius i, en aquest cas, als instituts de batxillerat. Amb aquesta iniciativa es pretén, a més, encetar una nova via per dinamitzar l’ensenyament i l’aprenentatge en català i del català als centres, fent una acció alhora de sensibilització i de suport al professorat de valencià.

D'altra banda, la Jaume I també ha acollit el 16 d’abril una nova edició de la fase local de les olimpíades acadèmiques d’Economia i la primera edició de l’Olimpíada Agroalimentària i del Medi Rural, en les quals han participat 48 i 19 alumnes, respectivament.

El nom dels finalistes es coneixerà a finals d’abril i es publicarà en la pàgina web de les olimpíades. Aquests obtindran un premi al rendiment acadèmic en metàl·lic, si es matriculen en el curs acadèmic 2016/2017 en una de les titulacions de l’oferta acadèmica de la Jaume I, i la possibilitat de participar en el programa «Estudia i investiga a l’UJI», pioner en la universitat espanyola.