L’UJI dóna a conèixer a l’estudiantat les múltiples oportunitats professionals del Grau en Criminologia i Seguretat

29/04/2016 | SCP

•  orientacio-professional _MG_9942

Taula redona sobre competències i eixides professionals del Grau. | FOTO: Àlex Pérez

•  orientacio-professional _MG_9865
  •  orientacio-professional _MG_9857
  •  orientacio-professional IMG_5109
  •  orientacio-professional IMG_5111
  •  orientacio-professional IMG_3181
  •  orientacio-professional IMG_3180
  • Dia de Suècia orientacio-professional Swedish_Day_16DLL25_in

Dia de Suècia. | FOTO: Damián Llorens

L’Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP) de la Universitat Jaume I i el Vicedeganat de Criminologia i Seguretat, amb la col·laboració de l'Il·lustre Col·legi Oficial de Criminòlegs de la Comunitat Valenciana, van celebrar unes jornades d’orientació professional i inserció laboral dirigides a l’estudiantat d’aquest àmbit.

Les jornades es van iniciar amb una taula redona titulada «Competències i eixides professionals del Grau en Criminologia i Seguretat» que va comptar amb la participació de diversos experts del sector, els quals van assenyalar que el fet que el grau siga de recent creació aporta un avantatge perquè els professionals poden dissenyar el futur acadèmic i professional d'aquest perfil desconegut.

Així mateix, en la taula es van tractar les competències que han de tenir els criminòlegs, les eixides professionals que poden trobar actualment i les funcions que tenen en àmbits més específics com són el treball amb víctimes de violència de gènere o amb menors en conflicte, entre altres temes. Els ponents també van promoure l’emprenedoria com a futur de la professió i van destacar el Col·legi Oficial de Criminòlegs de la Comunitat Valenciana com a recurs per a la cerca d'ocupació.

En les jornades també es van abordar els programes de pràctiques i ocupació internacional i es va realitzar un taller sobre tècniques de cerca d’ocupació.

Dia de Suècia

Dins del Pla de formació de pràctiques internacionals, l’OIPEP va organitzar el Dia de Suècia, juntament amb la xarxa EURES, per a donar a conèixer a la comunitat universitària els programes per a graduats i les oportunitats en investigació i ciències que hi ha en aquest país.

En la jornada van participar dos consellers EURES de Suècia que van explicar els requeriments en els processos de selecció a Suècia, les condicions contractuals més habituals i els sectors amb més demanda laboral, com ara el de la biotecnologia.

Fotografies del Dia de Suècia