18/04/2016 | SCP

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana i la Càtedra BP d'Eficiència Energètica de l'UJI han lliurat els premis de la III Competició d'Eficiència Energètica f2e amb la finalitat de conscienciar els més joves sobre la importància d'un ús responsable de l'energia. En aquesta edició, més d'un centenar d'alumnes d'11 centres d'educació secundària de la província de Castelló han exposat durant dos dies els seus treballs.

Després de l'èxit de la competició en l'edició anterior, enguany s'han introduït dues categories. La primera, dirigida als centres de la ciutat de Castelló, ha consistit en la realització d'una maqueta sobre l'aprofitament de l'energia solar tèrmica. La segona, en la qual han participat els centres de la província de Castelló, ha consistit en la realització d'una maqueta de generació d'energia i estalvi energètic.

En aquesta tercera edició, els guanyadors han sigut: en la categoria de maqueta sobre aprofitament de l'energia solar tèrmica, l'IES Juan Bautista Porcar, amb el primer premi; l'IES Politècnic, amb el segon, i l'Institut Mater Dei i l'IES Francesc Ribalta en tercer lloc. En la categoria de maqueta de generació d'energia i estalvi energètic els premis han sigut per a l'IES Benigasló, en primer lloc; l'IES Francesc Tàrrega en segon lloc, i l'IES Ximen d'Urrea i l'IES Benigasló (classe de 4t d'ESO), en tercer lloc.

Els instituts que han participat en aquesta tercera edició són: IES Juan Buatista Porcar, IES Politècnic, IES Mater Dei, IES Miquel Peris i Segarra, IES Penyagolosa, IES Francesc Ribalta, amb dos equips, IES Benigasló, IES Francesc Tàrrega, IES Vila-roja, IES Ximén d'Urrea i el Colegio Liceo.

Al lliurament de premis han assistit el vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals de l’UJI, Wenceslao Rambla; el gerent de la Fundació f2e, Víctor Gaceta, i el director de la càtedra BP, Enrique Belenguer.

Fundació per a l'Eficiència Energètica (f2e)

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.

Altres notícies:

El MOOC de sistemes de gestió de l'energia de la Fundació f2e i la Càtedra BP de l’UJI aconsegueix en la primera edició més de 1.500 inscripcions