Un estudiant de Periodisme de l’UJI participa en la realització del programa «Europhonica», emès des del Parlament Europeu La cimera mundial del clima de París ha centrat aquest nou lliurament del programa

16/01/2016 | SCP

L'estudiant del Grau de Periodisme i col·laborador de Vox UJI Ràdio, Adrián del Barrio, ha participat en l'equip de l'Associació de Ràdios Universitàries (ARU), de la qual forma part Vox UJI Ràdio, que el passat desembre s'ha desplaçat a Estrasburg per a realitzar, des de la seu del Parlament Europeu, un nou lliurament del programa Europhonica. L'equip d’ARU s’ha completat amb representants d'Uniradio de la Universitat de Huelva i UNIZAR Radio de la Universitat de Saragossa.

En aquesta ocasió el programa Europhonica ha abordat des de diverses perspectives la Cimera del Clima celebrada a París amb reportatges sobre el paper que juguen les associacions i col·lectius ecologistes en la consciència social i sobre les perspectives dels joves enfront del canvi climàtic. A més, s'ha entrevistat a Estefania Torres, eurodiputada de Podemos i membre titular de la Comissió de Medi Ambient, Salut Pública i Seguretat Alimentària i membre suplent de la Comissió d'Agricultura i Desenvolupament Rural; i a Pilar Ayuso, eurodiputada del Partit Popular i membre de la Comissió de Medi Ambient, Salut Pública i Seguretat Alimentària i suplent en la Comissió d'Agricultura i Desenvolupament Rural.

L’estudiant de l’UJI tornarà a Estrasburg del 19 al 21 de gener amb representants de la Universitat Miguel Hernández d’Elx i de la Universitat Pompeu Fabra per a realitzar un nou lliurament del programa que tractarà sobre l’Europa multicultural.

Europhonica és un programa d'una hora de durada que s'emmarca en el projecte Youth Euro Stance finançat per la Unió Europea i coordinat per Radio Campus France amb l'objectiu de realitzar un espai radiofònic mensual centrat en la Unió Europea, les seues institucions i el concepte de ciutadania europea a través de la creació d'una xarxa de treball internacional. El programa es realitza des del Parlament Europeu per estudiants universitaris de l'àmbit de les Ciències de la Comunicació de diferents emissores universitàries de França, Itàlia, Portugal, Espanya i Alemanya.

Totes les informacions i continguts produïts pels diferents equips estan disponibles en la web del projecte www.europhonica.eu, punt de referència d'aquesta xarxa internacional, amb les últimes notícies, articles i contingut multimèdia.