L'estudiantat de la FCS, l'ESTCE i la FCHS celebra la graduació Climent ha destacat el potencial dels nous titulats de Ciències de la Salut en la graduació de la primera promoció del Grau en Infermeria

14/12/2015 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat, el divendres 11 de desembre de 2015 al Paranimf, l’acte de graduació de l’estudiantat de la Facultat de Ciències de la Salut que ha finalitzat els seus estudis durant el curs 2014/2015 en el que s’ha graduat la primera promoció del Grau en Infermeria.

A l’acte, que ha estat presidit pel rector de l’UJI, Vicent Climent, han assistit 34 graduats en Infermeria i 45 en Psicologia que han rebut el reconeixement de la Universitat per haver superat els seus estudis i als que se’ls ha entregat una beca i un diploma. Les professores Maria Desamparados Bernat i Helena Villa han sigut les madrines de l’acte i en representació de l’estudiantat han intervingut Paula Recacha, graduada en Infermeria, i Marcel Elipe, graduat en Psicologia. L’acte ha finalitzat amb les intervencions del degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Rafael Ballester, i el rector de l’UJI, Vicent Climent, que ha destacat que «aquesta jove Facultat, amb l’activitat del seu professorat i el seu estudiantat ja ha començat a incidir en la millora de les condicions de vida de la societat castellonenca i les seues promocions de titulats són el signe més evident del seu potencial i del de la universitat pública en general de canviar, transformar a millor, la vida de les societats, mitjançant la transferència de talent i coneixements». El rector també ha reconegut l’esforç realitzat pels recentment titulats en un acte que ha qualificat d’excepcional, «no sols per produir-se en el marc de les celebracions del 25è aniversari de l’UJI i per titular-se la primera promoció del Grau d’Infermeria, sinó també per tots vosaltres, els vertaders protagonistes d’aquesta cerimònia als que vull fer un merescut reconeixement pel vostre esforç i per la vostra bona voluntat en uns anys d’estudi marcats per la crisi»  ha afegit.

A continuació, s’ha realitzat l’acte de graduació de l’estudiantat de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals en el que han participat al voltant de 130 estudiants d’onze titulacions i el director d’aquest centre, José Joaquín Gual. L’acte ha estat apadrinat per Casiano García, vicedegà del Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics Industrials i de Grau de Castelló i Javier Alfonso Rodríguez, president de la demarcació de Castelló del Col·legi Oficial d'Enginyers Superiors Industrials de la Comunitat Valenciana. En representació de l’estudiantat ha intervingut el graduat en Enginyeria Informàtica Aaron Moles. A més, s’ha lliurat el V premi literari en valencià de divulgació científicotecnològica a Verónica Gracia per l’obra Cap a l'eradicació de la discapacitat.

D'altra banda, més de 400 estudiants que han finalitzat els seus estudis durant el curs 2014/2015 en algun dels 9 graus que s’imparteixen a la Facultat de Ciències Humanes i Socials de l'UJI han participat, el 12 de desembre, en els actes de graduació. En els diferents actes, als estudiants se’ls ha fet entrega d'una beca i un diploma.

Els actes s’han iniciat amb la graduació de l’estudiantat del Grau en Mestre en Educació Primària en la que han participat 115 nous titulats per l’UJI i en la que han intervingut l’estudianta Sara Usó, i la professora i madrina de l’acte, Flores Higueras. A continuació, ha sigut el torn del grau en Mestre en Educació Infantil, acte al que han assistit 88 nous graduats i que ha tingut com a madrina la professora Dulce Nombre María Soler. Fátima Cortés ha intervingut en representació dels estudiants.

En l’àmbit d’Història i Llengües han assistit a l’acte de graduació 75 nous egressats per l’UJI que han estat representants per l’estudiant Ignacio Martínez, graduat en Estudis Anglesos. La professora i medalla de bronze de la Generalitat Valenciana, Carmen Corona ha estat la madrina d’aquesta graduació.

Per a finalitzar, i per la vesprada, s’ha realitzat l’acte de graduació dels estudiants de l’àmbit de la Comunicació amb la intervenció d’Armando Serra, graduat en Publicitat i Relacions Públiques, en representació dels 130 estudiants assistents i del professor Carlos Fanjul com a padrí.

La degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, Rosa María Agost, ha sigut l’encarregada de clausurar els quatre actes de graduació.

Els actes de graduació estan organitzats pel Programa AlumniSAUJI, conjuntament amb la Universitat Jaume I. Aquests actes, on a més de l’estudiantat i representants del món acadèmic també estan presents els familiars dels recentment graduats i graduades, pretenen reconèixer l’esforç i donar l’enhorabona als estudiants que ha finalitzat els seus estudis.