L’UJI commemora el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones

14/12/2015 | SCP

•  actes-25N _MG_1561in

Lectura del Manifest elaborat per la Xarxa Espanyola d’Unitats d’Igualtat. | FOTO: Manuel Casañ

La Universitat Jaume I ha commemorat el Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones a través de diferents accions. En primer lloc, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha fet una lectura del MANIFEST elaborat per la Xarxa Espanyola d’Unitats d’Igualtat de l’Estat espanyol a la font de les dones científiques de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE). Així mateix, s’ha dedicat un minut de silenci a les víctimes de la violència de gènere.

A continuació, s’han llegit diferents fragments de la Llei Orgànica de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere per part del rector de l’UJI; el secretari autonòmic d’Inclusió de l’Agència Valenciana d’Igualtat, Alberto Ibáñez; la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat, M. José Oltra; la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet; el director de l’ESTCE, Joaquín Gual; la directora de la Unitat d’Igualtat, Mercedes Alcañiz; la coordinadora de la Fundació Isonomia, Gemma Escrig; coordinadora del Màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament, Irene Comins, i les representants de la Lliga Internacional per la Pau i la Llibertat (WILPF), Ana Dolores Barrero i Maribel Hernández.

Així mateix, el rector de l’UJI ha inaugurat l’exposició 100 años de la Liga Internacional por la Paz y la Libertad, ubicada al vestíbul de l’ESTCE i organitzada per la Unitat d'Igualtat, l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau, i l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat. Climent ha destacat la importància de treballar per la pau en aquest moment de guerres, conflictes entre estats i terrorisme i ha apuntat que «les dones no sols són víctimes de la violència sinó que han sigut referents i constructores de la pau». L’exposició consta de 40 panells que representen les principals fites de l’organització WILPF des de la seua creació en la I Guerra Mundial i aborda temes com el desarmament, les dones premis Nobel de WILPF o el moviment pacifista a Espanya, entre d'altres.

D’altra banda, una dotzena d’autores i un autor s’han donat cita a la Facultat de Ciències Humanes i Socials de l’UJI per a llegir al públic els microrelats inclosos en l’obra Juntas/Juntes de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano de l’UJI, una publicació que recull relats sobre la violència de gènere.

La lectura, plena d’emocions per a les persones assistents, ha finalitzat amb el recordatori de la convocatòria de microrelats per a l’erradicació de la violència de gènere d’enguany que estarà oberta fins al 28 de gener de 2016. Els relats es poden presentar en castellà o valencià, no han de tenir més de 500 caràcters (sense comptar els espais) i es poden enviar per correu electrònic a microrrelatos.if@gmail.com.

Per a finalitzar amb els actes, s'ha realitzat una manifestació contra la violència de gènere promoguda per la Plataforma igualtat Castelló de la qual és membre la Fundació Isonomia.

Fotografies

Altres notícies:

El Passadís de les Arts del Ribalta s’engalana amb les peces de ganxet de l’acció ciutadana «Teixim per desfer la violència de gènere» en la que ha col·laborat la Fundació Isonomia