25 ANIVERSARI | La Universitat Jaume I dedica una exposició a l’Any Internacional de la Llum L'activitat està emmarcada en la celebració del 25è aniversari de l'UJI

26/10/2015 | SCP

• Exposició Any Internacional de la Llum exposicio-llum exposicio_any_llum_350

L’exposició pretén posar de relleu la importància del fenomen de la llum. | FOTO: Efraim Vidal

• Exposició Any Internacional de la Llum exposicio-llum exposicio_any_llum_inauguracio_350

Acte d'inauguració de l'exposició. | FOTO: Efraim Vidal

L’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals ha dedicat una exposició a l’Any Internacional de la Llum i les Tecnologies basades en la Llum, emmarcada en la celebració del 25è aniversari de l’UJI, que encara es pot visitar fins al 28 d’octubre al vestíbul de l’ESTCE. A l’acte d’inauguració van assistir el director de l’Escola, Joaquin Gual; el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, Francisco López Benet; el vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Pablo Aibar; el director de l'Escola de Doctorat, Jesús Lancis, i la secretària de l'ESTCE, Mercedes Fernández.

L’exposició pretén posar de relleu la importància del fenomen de la llum i les múltiples tecnologies basades en la llum per a la vida diària, el futur i el desenvolupament global de la societat a nivell mundial. Així, la mostra presenta una perspectiva general del potencial de la llum com a lloc en què es donen cita la investigació, la tècnica i la creativitat.

L'Any Internacional de la Llum i de les Tecnologies Basades en la Llum (IYL2015) és una iniciativa global aprovada per Nacions Unides per a conscienciar sobre com les tecnologies òptiques promouen el desenvolupament sostenible i aporten solucions a desafiaments mundials en energia, agricultura, comunicacions i salut, entre d'altres. La proclamació de 2015 com Any Internacional de la Llum és, per tant, una oportunitat clau per a promoure a nivell mundial una àmplia sèrie d'iniciatives que evidencien a tots els nivells el potencial revolucionari de la radiació lluminosa en la ciència, la tecnologia, la cultura i l'educació actuals.

Altres notícies de l'ESTCE:

Dissenyadors de renom comparteixen la seua experiència amb l’estudiantat del Grau en Disseny Industrial