Agents de desenvolupament local reivindiquen major coordinació i cooperació amb les diferents administracions

13/10/2015 | SCP

•  desenvolupament-local _MG_0434in

Acte d'inauguració de la jornada. | FOTO: Efraim Vidal

L'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL) de la Universitat Jaume I i l’associació ADLYPSE Castelló van organitzar el passat 2 d’octubre la II Jornada Tècnica de Professionals del Desenvolupament Local 2015 en la qual es va posar de manifest la necessitat de tindre en compte la dimensió local i el municipalisme en el desenvolupament i les polítiques actives d’ocupació. L’acte d’inauguració va estar a càrrec del vicerector d’Investigació i Doctorat, Antonio Barba; el director del IIDL a Castelló, Joan Serafí Bernat, i la presidenta d’ADLYPSE, María Segarra.

Durant les jornades, els agents de desenvolupament local van reivindicar una major coordinació i cooperació amb les diferents administracions perquè els seus serveis arriben en igualtat de condicions a tota la ciutadania, independentment d'on residisquen. La necessitat d’unificar esforços es va posar de relleu en la ponència institucional que va comptar amb la presència de representants del Govern Valencià i la Diputació de Castelló. La jornada es va completar amb la ponència de la professora Martine Long, de la Universitat francesa d'Angers, i una taula redona sobre experiències territorials.

L’èxit de participació i l’ interès de les experiències compartides van ser alguns dels aspectes destacats a les conclusions de la jornada per la portaveu d’ADLYPSE, la qual va ressaltar també la necessitat d’optimitzar recursos humans i materials.