Bill Aulet: «Es pot aprendre a emprendre, però és necessari tenir esperit i treballar determinades habilitats»

26/10/2015 | SCP

• Bill Aulet bill-aulet bill-aulet

Bill Aulet, director del Centre d'Emprenedors del MIT. | FOTO: Damián Llorens

• Conferència de Bill Aulet bill-aulet Bill_Aulet_public

FOTO: Damián Llorens

Bill Aulet, referent internacional en la forma d'entendre i practicar l’emprenedoria i autor del famós manual La Disciplina de Emprender, va oferir el passat 19 d'octubre en la Universitat Jaume I una xarrada sobre ensenyar a emprendre, organitzada pel Parc Científic, Tecnològic i Empresarial (Espaitec) i «decharlas.com». A més d'una exhaustiva metodologia que cal treballar en cada projecte innovador emprès, el director del Centre d'Emprenedors del MIT va destacar la importància de crear ecosistemes que potencien l'esperit emprenedor i treballar algunes habilitats clau a l'hora de materialitzar idees innovadores amb èxit.

La seua metodologia basada en 24 passos sorgeix de la creixent activitat emprenedora generada en el Massachusett Institute of Technology (MIT), on es creen una mitjana de 900 companyies a l'any com a resposta a una demanda creixent de l'ecosistema. «Emprendre està de moda però la gent no és conscient de tot el que implica crear i fer sostenible un projecte innovador, d'ací la importància d'ensenyar a emprendre als nostres estudiants», va afirmar Aulet.

Durant la seua intervenció, Aulet va assenyalar que en l'actualitat existeix una crisi en la forma d'educar a emprendre. «En els últims anys ens hem centrat a ensenyar a emprendre a través d'històries i casos d'èxit o fracàs, generant personatges i moments amb els quals els futurs empresaris se sentien identificats, potenciant així l'esperit emprenedor. Però al mateix temps, hem generat falses expectatives que han fet semblar que crear una empresa innovadora i fer-la créixer siga fàcil, quan no ho és en absolut» va apuntar.

En resum, el director del Centre d'Emprenedors del MIT va explicar que emprendre projectes innovadors i de base tecnològica és difícil i requereix, en primer lloc, de disciplina i metodologia però també d'habilitats i esperit. «Per molt bona que siga la teua idea, si no tens determinades habilitats no arribaràs a desenvolupar-la amb èxit, per això, generar ecosistemes apropiats on els diferents agents socials estiguen implicats és fonamental» va apuntar.

Vídeo de la conferència

Diapositives de la presentació

Altres notícies d'Espaitec:

Estudiants de l’UJI i empreses d’Espaitec col·laboren en matèria d'innovació empresarial

Cinc projectes participen en les jornades per a transformar idees innovadores sorgides a l’UJI en empreses de base tecnològica